Suunnitelma kesähotelli Karelia-Parkin uusien internet-sivujen toteuttamiseksi
Hulkkonen, Jenni (2015)
Hulkkonen, Jenni
Saimaan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120118732
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120118732
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, millaiset ovat toimivat, myyvät ja nykyaikaiset pienen majoituspalveluyrityksen internet-sivut sekä mitä seikkoja internet-sivuja suunniteltaessa tulisi nykypäivänä huomioida. Opinnäytetyö laadittiin kesähotelli Karelia-Parkille, joka toimi opinnäytetyön toimeksiantajana. Tarkoitus oli perehtyä siihen, millaista sisältöä pienen majoitusyrityksen sivuilla tulisi olla ja miten internet-sivut teknisesti toteutetaan.
Opinnäytetyössä käytettiin toiminnallista tutkimusmenetelmää ja sen tuloksena syntyi esimerkki Karelia-Parkin uusista internet-sivuista, joiden layoutit ovat liitteenä opinnäytetyössä. Suunnitelma sivuista on raportoituna opinnäytetyön empiiriseen osuuteen. Teoriaosuudessa käsitellään internetiä markkinointiviestinnän kanavana, internet-sivujen merkitystä pienelle majoitusyritykselle, sosiaalista mediaa osana markkinointiviestintää sekä www-sivujen suunnitteluun ja toteutukseen liittyviä asioita, kuten responsiivisuutta, julkaisujärjestelmiä, hakukoneoptimointia ja visuaalista suunnittelua.
Selvisi, että nykyajan verkkosuunnittelussa mennään käyttökokemus ja sisältö edellä. Sivustojen tulisi olla responsiivisia, ja niiden ilmeeltä vaaditaan selkeyttä, silmäiltävyyttä ja interaktiivisuutta. Sosiaalisesta mediasta voi oikein käytettynä olla selvää hyötyä yritykselle, sillä yhteisöpalvelut luovat paikan todelliselle suosittelulle.
Opinnäytetyössä käytettiin toiminnallista tutkimusmenetelmää ja sen tuloksena syntyi esimerkki Karelia-Parkin uusista internet-sivuista, joiden layoutit ovat liitteenä opinnäytetyössä. Suunnitelma sivuista on raportoituna opinnäytetyön empiiriseen osuuteen. Teoriaosuudessa käsitellään internetiä markkinointiviestinnän kanavana, internet-sivujen merkitystä pienelle majoitusyritykselle, sosiaalista mediaa osana markkinointiviestintää sekä www-sivujen suunnitteluun ja toteutukseen liittyviä asioita, kuten responsiivisuutta, julkaisujärjestelmiä, hakukoneoptimointia ja visuaalista suunnittelua.
Selvisi, että nykyajan verkkosuunnittelussa mennään käyttökokemus ja sisältö edellä. Sivustojen tulisi olla responsiivisia, ja niiden ilmeeltä vaaditaan selkeyttä, silmäiltävyyttä ja interaktiivisuutta. Sosiaalisesta mediasta voi oikein käytettynä olla selvää hyötyä yritykselle, sillä yhteisöpalvelut luovat paikan todelliselle suosittelulle.