Mobiilipelin suunnittelu, toteutus ja testaus Unity3D-pelimoottorilla
Uusimäki, Joni (2015)
Uusimäki, Joni
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120319180
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120319180
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on näyttää eri työvaiheet, jotka kuuluvat mobiilipelin suunnittelemiseen, toteuttamiseen ja testaamiseen Unity3D-pelimoottorilla. Työn toimeksiantajana toimi Marimo Games. Työssä keskitytään pääasiassa Kosunin pelin pelattavuuden kehittämiseen ja optimoimiseen.
Peli kehitettiin C#-ohjelmointikielellä Unity-ympäristössä. Pilveen tallennettavien tietojen kanssa käytettiin GameSparks-sivuston palveluita.
Työn aikana Unity3D-pelimoottori todettiin monipuoliseksi ja toimivaksi alustaksi mobiilipelien kehittämiseen. Mobiilipelin toteuttaminen ja optimointi onnistuivat ongelmitta seuraamalla Unityn tarjoamaa dokumentaatiota. Pelin testaus suoritettiin iOS-käyttöjärjestelmässä.
Peli kehitettiin C#-ohjelmointikielellä Unity-ympäristössä. Pilveen tallennettavien tietojen kanssa käytettiin GameSparks-sivuston palveluita.
Työn aikana Unity3D-pelimoottori todettiin monipuoliseksi ja toimivaksi alustaksi mobiilipelien kehittämiseen. Mobiilipelin toteuttaminen ja optimointi onnistuivat ongelmitta seuraamalla Unityn tarjoamaa dokumentaatiota. Pelin testaus suoritettiin iOS-käyttöjärjestelmässä.