Förskottsarv : En guide för privatpersoner
Lax, Heidi (2015)
Lax, Heidi
Vaasan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121120301
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121120301
Tiivistelmä
I teoridelen av lärdomsprovet behandlas det praktiska förfarandet kring förskottsarv samt lagstiftningen och direktiven kring ämnet. För att få en mera omfattande bild av problematiken kring förskottsarvet presenteras i kapitel 5 även några rättsfall i arbetet. I kapitel 3 och 4 behandlas undersökningarna som gjorts till arbetet. Undersökningarna består av två intervjuer med sak relaterade myndigheter och deras aspekter kring förskottsarv. Lärdomsprovet avslutas med slutsatser av arbetet i sin helhet samt personliga reflektioner över skrivprocessen och genomförandet av undersökningen. Med hjälp av intervjuerna, exempel och rättsfall lyckades lärdomsprovet bli en guide för dem som funderar på att ge förskottsarv. Resultaten gällande vanliga problem inom ämnet visade sig vara okunskap kring förfarandet gällande förskottsarv och gåvor. In the theoretic part of this thesis the practical proceedings as well as the legislation and directives regarding inheritance that is given in advance are being presented. In order to get a more extensive view of the problematics regarding the subject in question, court cases are presented in chapter 5 of the thesis. In chapters 3 and 4 the studies that has been made for the thesis are being pre-sented. The study consists of interviews with two professional authorities and their aspects of inheritance that’s given in advance. The conclusion of the thesis consists of a discussion of the results and some personal reflections of the writing process and the implementation of the study. With the help of the interviews, examples and court cases, the thesis became a guide for those who need information on issues which must be taken into account regarding inheritance that is given in advance. The result regarding the common problematics of the subject turned out to be a lack of knowledge regarding the subject.