Sosiaalinen median hyödyntäminen myynnin lisäämisessä
Aalto, Enni (2015)
Lataukset:
Aalto, Enni
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121420690
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121420690
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tavoite on tutustua sosiaalisen median eri sovelluksiin ja pohtia, saako näiden sovellusten avulla lisättyä konkreettisesti yrityksen kassavirtaa. Koska sosiaalinen media on laaja kokonaisuus, tutustumme tässä opinnäytetyössä vain pääpiirteittäin itse sosiaaliseen mediaan ja kokeilemme muutaman työkalun toimintaa käytännössä erilaisina pieninä kampanjoina.
Opinnäytetyöni alkaa johdannolla, minkä jälkeen esittelen yrityksen, jonka myyntiä ja näkyvyyttä koitamme parantaa. Käymme hieman läpi sosiaalista mediaa: mitä se on ja miten se on muodostunut osaksi jokapäiväistä elämäämme. Sen jälkeen suunnittelemme pienen kampanjan, jota kokeilemme valituilla sovelluksilla. Lopuksi analysoimme tuloksia ja tarkastelemme, oliko kampanjoista hyötyä ja mitkä sovellukset toimivat parhaiten. Lopuksi pohdiskelen omaa oppimistani tämän opinnäytetyön osalta.
Päätin kirjoittaa sosiaalisesta mediasta, sillä sen arvoa tämän päivän markkinoinnissa ei voi edes mitata. Sosiaalinen media kasvaa ja kehittyy koko ajan, ja minusta tuntuu, että jokaisen yrittäjän tulisi siihen tutustua ja että kaikilla yrityksillä täytyisi olla jonkinlainen näkyvyys sosiaalisessa mediassa. Teen opinnäytetyön omasta, pienestä, vasta alle vuoden toimineesta yrityksestäni, joka toimii tällä hetkellä vain verkossa. Yritykseni Totentanz kaipaa juuri nyt näkyvyyttä tehokkain kustannuksin, ja uskon, että sosiaalinen media on avainasemassa, mikäli haluan yritykseni kansan tietoisuuteen pienellä budjetilla. Olen myös varma, että yritykseni asiakaskunta toimii aktiivisesti sosiaalisessa mediassa.
Aloitin opinnäytetyöni suunnittelun aktiivisesti alkukesästä 2015, kun olin käynyt muut kurssit. Opinnäytetyö imaisi minut hetkessä mukaansa, sillä pienyrittäjänä aihe kiinnostaa minua paljon ja haluan oppia sosiaalisen median maailmasta lisää vielä tämän opinnäytetyönkin jälkeen. Koen, että tästä opinnäytetyöstä on hyötyä minulle, yritykselleni ja toivottavasti myös muille pienille yrityksille jotka yrittävät saada selvyyttä sosiaalisesta mediasta.
Opinnäytetyöni alkaa johdannolla, minkä jälkeen esittelen yrityksen, jonka myyntiä ja näkyvyyttä koitamme parantaa. Käymme hieman läpi sosiaalista mediaa: mitä se on ja miten se on muodostunut osaksi jokapäiväistä elämäämme. Sen jälkeen suunnittelemme pienen kampanjan, jota kokeilemme valituilla sovelluksilla. Lopuksi analysoimme tuloksia ja tarkastelemme, oliko kampanjoista hyötyä ja mitkä sovellukset toimivat parhaiten. Lopuksi pohdiskelen omaa oppimistani tämän opinnäytetyön osalta.
Päätin kirjoittaa sosiaalisesta mediasta, sillä sen arvoa tämän päivän markkinoinnissa ei voi edes mitata. Sosiaalinen media kasvaa ja kehittyy koko ajan, ja minusta tuntuu, että jokaisen yrittäjän tulisi siihen tutustua ja että kaikilla yrityksillä täytyisi olla jonkinlainen näkyvyys sosiaalisessa mediassa. Teen opinnäytetyön omasta, pienestä, vasta alle vuoden toimineesta yrityksestäni, joka toimii tällä hetkellä vain verkossa. Yritykseni Totentanz kaipaa juuri nyt näkyvyyttä tehokkain kustannuksin, ja uskon, että sosiaalinen media on avainasemassa, mikäli haluan yritykseni kansan tietoisuuteen pienellä budjetilla. Olen myös varma, että yritykseni asiakaskunta toimii aktiivisesti sosiaalisessa mediassa.
Aloitin opinnäytetyöni suunnittelun aktiivisesti alkukesästä 2015, kun olin käynyt muut kurssit. Opinnäytetyö imaisi minut hetkessä mukaansa, sillä pienyrittäjänä aihe kiinnostaa minua paljon ja haluan oppia sosiaalisen median maailmasta lisää vielä tämän opinnäytetyönkin jälkeen. Koen, että tästä opinnäytetyöstä on hyötyä minulle, yritykselleni ja toivottavasti myös muille pienille yrityksille jotka yrittävät saada selvyyttä sosiaalisesta mediasta.