Projektin sujuvuuden kehittäminen viestinnän näkökulmasta : Super Analytics Oy
Jaatinen, Linda (2015)
Jaatinen, Linda
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121621002
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121621002
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä selvitettiin toimeksiantajayritys Super Analytics Oy:n projektiviestinnän nykytilaa ja hahmoteltiin kehitysehdotuksia viestinnän tehostamiseksi. Puutteita on havaittu erityisesti yrityksen sisäisessä projektiviestinnässä, jota kehittämällä voidaan poistaa ristiriitoja, unohduksia ja päällekkäisyyksiä. Tutkimus oli ajankohtainen yrityksen kasvaessa ja työllistäessä yhä useampia työntekijöitä.
Tavoitteena työssä oli tutkia, mitä ongelmia viestinnässä on tällä hetkellä. Toimeksiantoon kuului myös projektinhallintajärjestelmä Trellon käyttöönoton vaikutusten tutkiminen viestinnän tehokkuudessa. Opinnäytetyön pohjana käytettiin viestinnän kirjallisuutta ja tutkimusmenetelmäksi valittiin teemahaastattelu. Super Analytics Oy:n viiden työntekijän haastattelusta saatiin aineisto, josta nostettiin esille viestinnän nykyiset vahvuudet ja heikkoudet.
Tutkimuksen tuloksena huomattiin, että Super Analytics Oy:n viestintätavat kaipaavat muun muassa hiomista, yhtenäistämistä ja aktivointia. Tämän saavuttamiseksi yritykselle tehtiin vaiheittaisia kehitysehdotuksia viestinnän parantamiseksi.
Tavoitteena työssä oli tutkia, mitä ongelmia viestinnässä on tällä hetkellä. Toimeksiantoon kuului myös projektinhallintajärjestelmä Trellon käyttöönoton vaikutusten tutkiminen viestinnän tehokkuudessa. Opinnäytetyön pohjana käytettiin viestinnän kirjallisuutta ja tutkimusmenetelmäksi valittiin teemahaastattelu. Super Analytics Oy:n viiden työntekijän haastattelusta saatiin aineisto, josta nostettiin esille viestinnän nykyiset vahvuudet ja heikkoudet.
Tutkimuksen tuloksena huomattiin, että Super Analytics Oy:n viestintätavat kaipaavat muun muassa hiomista, yhtenäistämistä ja aktivointia. Tämän saavuttamiseksi yritykselle tehtiin vaiheittaisia kehitysehdotuksia viestinnän parantamiseksi.