Markkinointisuunnitelma Maalaisleipomon Herkkupirtille
Seilo, Henna (2015)
Seilo, Henna
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121621004
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121621004
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa Maalaisleipomon Herkkupirtin potentiaalisia asiakkaita sekä luoda helppokäyttöinen markkinointisuunnitelma yritykselle. Maalaisleipomon Herkkupirtti on ollut toiminnassa jo melkein 20 vuotta mutta ilman kunnollista suunnitelman myötä etenevää markkinointia. Suunnitelmallinen markkinointi on pienessä yrityksessä erityisen tärkeää rajallisten resurssien vuoksi.
Opinnäytetyössä käsitellään suunnitelmallisuuden tärkeyttä palveluyrityksen markkinoinnissa, ja markkinoinnin strategiaa ja kilpailukeinoja. Työssä keskitytään erityisesti pienten resurssien markkinointikeinoihin, esimerkiksi sosiaaliseen mediaan. Opinnäyteyössä käsitellään myös nykyaikaisia markkinoinnin keinoja kuten hakukoneoptimointia ja sisältömarkkinointia. Opinnäytetyön tutkimus avulla pyrittiin kartoittamaan potentiaalisia asiakkaita ja heidän mielikuvia yrityksestä. Tutkimus tehtiin strukturoituna lomakehaastatteluna.
Tutkimuksesta tulleiden vastausten avulla tehtiin kehitysehdotukset yritykselle markkinointisuunnitelman avulla, ja saatiin arvokasta tietoa alueen potentiaalisista asiakkaista. Mielikuvien kartoittaminen on tärkeää potentiaalisia asiakkaita kartoittaessa, mielikuvat usein kertovat missä yritys on onnistunut ja epäonnistunut.
Toimeksiantaja saa itselleen helppokäyttöisen markkinointisuunnitelman sekä tietoa eri markkinoinnin kilpailukeinoista.
Opinnäytetyössä käsitellään suunnitelmallisuuden tärkeyttä palveluyrityksen markkinoinnissa, ja markkinoinnin strategiaa ja kilpailukeinoja. Työssä keskitytään erityisesti pienten resurssien markkinointikeinoihin, esimerkiksi sosiaaliseen mediaan. Opinnäyteyössä käsitellään myös nykyaikaisia markkinoinnin keinoja kuten hakukoneoptimointia ja sisältömarkkinointia. Opinnäytetyön tutkimus avulla pyrittiin kartoittamaan potentiaalisia asiakkaita ja heidän mielikuvia yrityksestä. Tutkimus tehtiin strukturoituna lomakehaastatteluna.
Tutkimuksesta tulleiden vastausten avulla tehtiin kehitysehdotukset yritykselle markkinointisuunnitelman avulla, ja saatiin arvokasta tietoa alueen potentiaalisista asiakkaista. Mielikuvien kartoittaminen on tärkeää potentiaalisia asiakkaita kartoittaessa, mielikuvat usein kertovat missä yritys on onnistunut ja epäonnistunut.
Toimeksiantaja saa itselleen helppokäyttöisen markkinointisuunnitelman sekä tietoa eri markkinoinnin kilpailukeinoista.