Sisältömarkkinointi osana yrityksen toimintaa
Hagel, Mia (2016)
Hagel, Mia
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201601251605
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201601251605
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään sisältömarkkinointia osana yrityksen toimintaa. Opinnäytetyön aihe sai alkunsa 2015 kesällä tulleesta omasta ideasta, joka syntyi kiinnostuksesta markkinointiin ja sisältömarkkinointiin.
Työn teko ajoittui vuoden 2015 jälkimmäiselle puoliskolle ja julkaisu tapahtui tammikuussa 2016. Tavoitteena oli selvittää kuinka yritykset käyttävät sisältömarkkinointia ja miten hyödylliseksi he kokevat sen.
Ensin tutkittiin sisältömarkkinointia teorian avulla, jotta saadaan hyvä ymmärrys tutkittavas-ta aiheesta. Sisältömarkkinoinnin teorian jälkeen tehtiin kvantitatiivinen tutkimus sähköisen kyselytutkimuksen muodossa. Kyselyn toteutus ajoittui talveen 2015. Sen tekeminen aloitettiin Webropol -kyselylomakkeen muodostamisella, jonka jälkeen linkki kyselylomakkee-seen lähetettiin yrityksille. Tämän tutkimuksen toteutus ja tulokset löytyvät opinnäytetyön loppupuolelta.
Kyselyyn tuli 20 vastausta, jotka analysoitiin kuvioiden avulla. Tuloksista ilmeni että suurin osa vastaajista kertoi yrityksen käyttävän sisältömarkkinointia ja että siitä koetaan olevan vaikutusta myyntiin.
Työn teko ajoittui vuoden 2015 jälkimmäiselle puoliskolle ja julkaisu tapahtui tammikuussa 2016. Tavoitteena oli selvittää kuinka yritykset käyttävät sisältömarkkinointia ja miten hyödylliseksi he kokevat sen.
Ensin tutkittiin sisältömarkkinointia teorian avulla, jotta saadaan hyvä ymmärrys tutkittavas-ta aiheesta. Sisältömarkkinoinnin teorian jälkeen tehtiin kvantitatiivinen tutkimus sähköisen kyselytutkimuksen muodossa. Kyselyn toteutus ajoittui talveen 2015. Sen tekeminen aloitettiin Webropol -kyselylomakkeen muodostamisella, jonka jälkeen linkki kyselylomakkee-seen lähetettiin yrityksille. Tämän tutkimuksen toteutus ja tulokset löytyvät opinnäytetyön loppupuolelta.
Kyselyyn tuli 20 vastausta, jotka analysoitiin kuvioiden avulla. Tuloksista ilmeni että suurin osa vastaajista kertoi yrityksen käyttävän sisältömarkkinointia ja että siitä koetaan olevan vaikutusta myyntiin.