Sähköinen markkinoinnin kehittäminen : case Kohdeyritys
Kärkkäinen, Jenni; Karhunen, Marjo (2015)
Kärkkäinen, Jenni
Karhunen, Marjo
Savonia-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201601281718
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201601281718
Tiivistelmä
Opinnäytetyömme on toiminnallinen, jonka teoriakehyksessä käsittelemme markkinointia ja sähköistä liiketoimintaa. Toimeksian-tajamme on kohdeyritys ja tarkoituksena on löytää keinoja yrityksen verkkosivujen parantamiseen. Kohdeyritys on nurmeslainen leipomo, joka kunnioittaa perinteitä ja käsillä tekemisen taitoa. Leipomo on perustettu vuonna 1992 perheleipomona.
Toiminnallisessa osuudessa kerromme, kuinka toteutimme kohdeyrityksen vanhojen ja uusien verkkosivujen analysoinnin. Ana-lyysien pohjalta teimme laatukäyrän, josta kerromme enemmän luvussa 4.2. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsittelemme mark-kinoinnin kehittymistä ja sen kilpailukeinoja sekä yrityksen asiakkuuden hallintaa. Sähköisen liiketoiminnan osalta teoria syventyy digitaaliseen markkinointiviestintään, sosiaaliseen mediaan ja massamediaan, sähköisen markkinoinnin muutokseen, markkinoin-tiviestinnän suunnittelua, brändiä sekä hakukoneoptimointia. Lisäksi kerromme kolmesta sähköisen liiketoiminnan analyysista. Teoriaa ja käytäntöä käsittelemme rinnakkain.
Toiminnallisessa osuudessa kerromme, kuinka toteutimme kohdeyrityksen vanhojen ja uusien verkkosivujen analysoinnin. Ana-lyysien pohjalta teimme laatukäyrän, josta kerromme enemmän luvussa 4.2. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsittelemme mark-kinoinnin kehittymistä ja sen kilpailukeinoja sekä yrityksen asiakkuuden hallintaa. Sähköisen liiketoiminnan osalta teoria syventyy digitaaliseen markkinointiviestintään, sosiaaliseen mediaan ja massamediaan, sähköisen markkinoinnin muutokseen, markkinoin-tiviestinnän suunnittelua, brändiä sekä hakukoneoptimointia. Lisäksi kerromme kolmesta sähköisen liiketoiminnan analyysista. Teoriaa ja käytäntöä käsittelemme rinnakkain.