DEVELOPING A BRAND MANTRA; CASE SIAM SAFARI
Sjöroos, Fia (2016)
Sjöroos, Fia
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2016
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201602262673
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201602262673
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli esittää tavaramerkin mantran tärkeys sekä ominaisuudet. Tämän projektin tavoite oli havainnollistaa tavaramerkin mantran muodostus sekä miten lopulta yritys voi hyötyä kyseisestä aiheesta. Tähän päästäk-seen tämä opinnäytetyö käsittelee tarvittavia markkinoinnin perusteita tavaramerkin mantran aiheen ymmärtämiseksi, mitä tulisi ottaa huomioon tavaramerkin mantraa muodostettaessa ja miksi tämä olisi hyödyllistä ottaa käyttöön. Lisäksi, tämä opin-näytetyö esittelee tavaramerkin mantra-esimerkkejä kohdeyritys Siam Safarille kuten myös ehdotuksia, miten hyödyntää näitä käytännössä. Tuloksena tämä opinnäytetyö tarjoaa laajemman ymmärtämisen aiheeseen sekä tarjoaa ohjenuoran miten muodos-taa toimiva tavaramerkin mantran yritykselle.
Tämä opinnäytetyö alkaa aiheen esittelyllä sekä esittäen miksi kyseinen aihe on ny-kyään ajankohtainen. Opinnäytetyö jatkuu kertoen projektin tehtävät sekä missä ra-joissa se on toteutettu. Seuraavat kappaleet käsittelevät teoriaosuuden, joka koostuu kolmesta pääaiheesta; tavaramerkki, tavaramerkin hallinta ja tavaramerkin mantra. Koko teoriaosuus pohjautuu tutkimukseen, joka on suoritettu lukuisia lähteitä käyttä-en kuten kirjoja, verkkotietokantoja sekä verkkosivuja tutkien.
Empiirinen tutkimus koostuu teorian avulla muodostetun haastattelukysymysten tu-loksista sekä kirjoittajan henkilökohtaisista kokemuksista ja tiedoista yrityksen kans-sa. Päämääränä tälle opinnäytetyölle oli muodostaa yhteneväinen ymmärrys aiheesta käyttäen esimerkkinä kohdeyritys Siam Safaria.
Tämä opinnäytetyö alkaa aiheen esittelyllä sekä esittäen miksi kyseinen aihe on ny-kyään ajankohtainen. Opinnäytetyö jatkuu kertoen projektin tehtävät sekä missä ra-joissa se on toteutettu. Seuraavat kappaleet käsittelevät teoriaosuuden, joka koostuu kolmesta pääaiheesta; tavaramerkki, tavaramerkin hallinta ja tavaramerkin mantra. Koko teoriaosuus pohjautuu tutkimukseen, joka on suoritettu lukuisia lähteitä käyttä-en kuten kirjoja, verkkotietokantoja sekä verkkosivuja tutkien.
Empiirinen tutkimus koostuu teorian avulla muodostetun haastattelukysymysten tu-loksista sekä kirjoittajan henkilökohtaisista kokemuksista ja tiedoista yrityksen kans-sa. Päämääränä tälle opinnäytetyölle oli muodostaa yhteneväinen ymmärrys aiheesta käyttäen esimerkkinä kohdeyritys Siam Safaria.