Sosiaalisen median markkinoinnin tehostaminen : The Body Shop Suomi
Veittikoski, Jenny (2015)
Veittikoski, Jenny
Turun ammattikorkeakoulu
2015
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111116264
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111116264
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön avulla pyritään kehittämään The Body Shop Suomen markkinointiviestin-tää sosiaalisessa mediassa. Työn tavoitteena on viestintää kehittämällä luoda sosiaalisten me-dian kanavien seuraajiin sellainen suhde, että seuraajat antavat viesteille aikaansa ja mahdolli-sesti jakavat viestejä eteenpäin. Työllä tavoitellaan myös lisäämään kuluttajien mielenkiintoa The Body Shop brändiä kohtaan lisäämällä brändin näkyvyyttä eri sosiaalisissa medioissa.
Toimenpiteinä tavoitteiden saavuttamiseksi päivitetään yrityksellä jo käytössä olevien sosiaalis-ten medioiden päivityksiä informatiivisempaan ja persoonallisempaan suuntaan. Työssä pyri-tään löytämään uusia keinoja tehdä yhteistyötä kosmetiikkablogien kanssa. Tuotteille ja brändil-le pyritään saamaan nykyistä enemmän näkyvyyttä kosmetiikkablogeissa. Uutena sosiaalisen median kanavana otetaan käyttöön yrityksen oma blogi, joka auttaa luomaan brändimielikuvaa sekä antaa uudenlaisen mahdollisuuden olla viestintäyhteydessä asiakkaiden kanssa. Blogin avulla pyritään parantamaan yrityksen hakukonenäkyvyyttä. Yritykselle luodaan kuluttajapanee-li, jonka jäsenet toimivat luotettavampina tuotetestaajina, kuin bloggaajat tai yrityksen oma hen-kilökunta. Näiden lisäksi järjestetään yksi isompi hyväntekeväisyyskampanja, jolla pyritään saamaan positiivista näkyvyyttä ja sitouttamaan asiakkaita. Kampanjan avulla pyritään myös vahvistamaan mielikuvaa brändin vahvoista arvoista.
Toimenpiteinä tavoitteiden saavuttamiseksi päivitetään yrityksellä jo käytössä olevien sosiaalis-ten medioiden päivityksiä informatiivisempaan ja persoonallisempaan suuntaan. Työssä pyri-tään löytämään uusia keinoja tehdä yhteistyötä kosmetiikkablogien kanssa. Tuotteille ja brändil-le pyritään saamaan nykyistä enemmän näkyvyyttä kosmetiikkablogeissa. Uutena sosiaalisen median kanavana otetaan käyttöön yrityksen oma blogi, joka auttaa luomaan brändimielikuvaa sekä antaa uudenlaisen mahdollisuuden olla viestintäyhteydessä asiakkaiden kanssa. Blogin avulla pyritään parantamaan yrityksen hakukonenäkyvyyttä. Yritykselle luodaan kuluttajapanee-li, jonka jäsenet toimivat luotettavampina tuotetestaajina, kuin bloggaajat tai yrityksen oma hen-kilökunta. Näiden lisäksi järjestetään yksi isompi hyväntekeväisyyskampanja, jolla pyritään saamaan positiivista näkyvyyttä ja sitouttamaan asiakkaita. Kampanjan avulla pyritään myös vahvistamaan mielikuvaa brändin vahvoista arvoista.