Tuotevalikoiman kehittäminen asiakaslähtöisesti : Motonet Oy
Hirvioja, Kirsi (2016)
Hirvioja, Kirsi
Lapin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604285305
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604285305
Tiivistelmä
Motonet Oy on suomalainen autovaraosien ja -tarvikkeiden sekä työkalujen erikoisliike. Opinnäytetyössä keskitytään Motonetin Rovaniemen tavarataloon. Tämän opinnäytetyön aiheena oli selvittää, olisiko lemmikkieläintuotteille kysyntää Motonet Rovaniemen asiakkaiden keskuudessa ja suunnitella ja toteuttaa asiakaskysely sekä analysoida ja raportoida sen tulokset. Tavoitteena oli saada kvantitatiivisen tutkimuksen avulla selville, riittäisikö tuotteille kysyntää sekä mitä tuotteita asiakkaat toivoisivat valikoimaan lisättävän.
Teoriaosassa käsiteltiin asiakaspalvelua, asiakaslähtöisyyttä, palvelua, tuotevalikoimaa sekä yleisesti toimialaa ja sen potentiaalia. Teoriaosa koostui lisäksi tutkimuksesta, joka toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena asiakaskyselynä Motonet Rovaniemen asiakkaille. Kyselyyn oli mahdollisuus osallistua liikkeessä noin kuukauden ajan ja siihen vastasi 263 asiakasta.
Tutkimustulosten perusteella lemmikkieläintarvikkeille olisi potentiaalista kysyntää Motonet Rovaniemen asiakkaiden keskuudessa. Tutkimustuloksia tarkasteltaessa voitiin todeta, että koiratarvikkeilla olisi suurin kysyntä.
Teoriaosassa käsiteltiin asiakaspalvelua, asiakaslähtöisyyttä, palvelua, tuotevalikoimaa sekä yleisesti toimialaa ja sen potentiaalia. Teoriaosa koostui lisäksi tutkimuksesta, joka toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena asiakaskyselynä Motonet Rovaniemen asiakkaille. Kyselyyn oli mahdollisuus osallistua liikkeessä noin kuukauden ajan ja siihen vastasi 263 asiakasta.
Tutkimustulosten perusteella lemmikkieläintarvikkeille olisi potentiaalista kysyntää Motonet Rovaniemen asiakkaiden keskuudessa. Tutkimustuloksia tarkasteltaessa voitiin todeta, että koiratarvikkeilla olisi suurin kysyntä.