Asiakastyytyväisyystutkimus: Sale Lohtaja
Lundberg, Jesse (2016)
Lundberg, Jesse
Centria-ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604295532
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604295532
Tiivistelmä
Tämän asiakastyytyväisyystutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Sale Lohtajan asiakastyytyväisyyttä. Asiakastyytyväisyyttä mitattiin asiakaspalvelun, myymälän, oheispalveluiden sekä tuotteiden näkökulmista. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin asiakassuhteiden hallintaa, asiakastyytyväisyyttä ja siihen vaikuttavia tekijöitä.
Tutkimuksen apuna käytettiin asiakastyytyväisyyskyselyä, joka jaettiin asiakkaille myymälässä paperilomakkeen muodossa. Vastaukset kerättiin lokakuussa 2015 ja niitä tuli yhteensä 101 kappaletta. Tutkimustuloksia analysoitiin Excel-ohjelman avulla.
Tutkimuksesta selvisi, että asiakaspalveluun ja myymälään oltiin erittäin tyytyväisiä. Saatu palaute oli siis hyvin positiivista, mutta kritiikkiäkin löytyi. Eniten kritiikkiä tuli oheispalveluihin sekä tuotteisiin liittyen. Tutkimustulokset käytiin läpi yhdessä myymäläpäällikön kanssa ja tarvittaviin toimenpiteisiin on jo ryhdytty.
Tutkimuksen apuna käytettiin asiakastyytyväisyyskyselyä, joka jaettiin asiakkaille myymälässä paperilomakkeen muodossa. Vastaukset kerättiin lokakuussa 2015 ja niitä tuli yhteensä 101 kappaletta. Tutkimustuloksia analysoitiin Excel-ohjelman avulla.
Tutkimuksesta selvisi, että asiakaspalveluun ja myymälään oltiin erittäin tyytyväisiä. Saatu palaute oli siis hyvin positiivista, mutta kritiikkiäkin löytyi. Eniten kritiikkiä tuli oheispalveluihin sekä tuotteisiin liittyen. Tutkimustulokset käytiin läpi yhdessä myymäläpäällikön kanssa ja tarvittaviin toimenpiteisiin on jo ryhdytty.