Esittelyvideoiden hyödynnettävyys koulutusorganisaatioiden Internet-markkinoinnissa : Case: Sedu Aikuiskoulutus
Israel, Berit; Katajamäki, Ari (2010)
Israel, Berit
Katajamäki, Ari
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201003105572
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201003105572
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä analysoidaan Suomessa toimivien aikuiskoulutusta tarjoavien koulutusorganisaatioiden Internet-markkinoinnissa hyödynnettävien esittelyvideoiden sisältöjä ja saavutettavuutta. Opinnäytetyön tekijät tuottivat tilaustyönä kahden eri koulutusohjelman esittelyvideot Internet-markkinointia varten Sedu Aikuiskoulutukselle. Opinnäytetyössä kartoitetaan tilaajan Internet-markkinoinnin tarpeet ja tavoitteet esittelyvideoiden osalta. Kartoitus tapahtuu mm. eri koulutusorganisaatioiden esittelyvideoiden vahvuuksia ja ongelmia analysoimalla. Opinnäytetyön mediaosuuden funktiona on pyrkiä hyödyntämään muissa esittelyvideoissa havaittuja vahvuuksia ja välttämään niissä ilmenneitä ongelmia omassa tuotannossamme. Lisäksi pyrimme vastaamaan modernin Internet-markkinoinnin asettamiin haasteisiin.
Analysoinnin loppuvaiheessa kokoamme analysoimamme materiaalin esittelyvideoiden tilanteesta Suomen aikuiskoulutusta tarjoavien koulutusorganisaatioiden nettisivuilla ja vertaamme muita, jo olemassa olevia videoita omiin tuotoksiimme. Tämän jälkeen teemme yhteenvedon analysoimistamme materiaaleista sekä projektimme mediatyöstä.
Sedu Aikuiskoulutus toteuttaa koulutus- ja konsultointipalveluja, sekä oppisopi-muskoulutusta työ- ja elinkeinoelämän tarpeisiin. Pyrkimyksenä on kasvattaa palvelutoimialan oppilasmääriä lisäämällä jo olemassa olevien koulutusohjelmien kiinnostavuutta. Mahdollisille hakijoille halutaan esitellä perinteisiä aloja uudessa valossa, uusien mahdollisuuksien kautta. Sedu Aikuiskoulutuksen on tarkoitus monipuolistaa Internet-markkinointiaan lisäämällä videosisältöä kotisivuilleen.
Opinnäytetyön tavoitteena on osaltaan edesauttaa Sedu Aikuiskoulutuksen Inter-net-markkinointia tuottamalla laadukasta videosisältöä heidän käyttöönsä. Projektista valmistuu tilaustuotteena esittelyvideot laitoshuoltajan- ja turvallisuusalan tutkinnoista. Kohderyhmänä ovat 20–50-vuotiaat aikuiset.
Analysoinnin loppuvaiheessa kokoamme analysoimamme materiaalin esittelyvideoiden tilanteesta Suomen aikuiskoulutusta tarjoavien koulutusorganisaatioiden nettisivuilla ja vertaamme muita, jo olemassa olevia videoita omiin tuotoksiimme. Tämän jälkeen teemme yhteenvedon analysoimistamme materiaaleista sekä projektimme mediatyöstä.
Sedu Aikuiskoulutus toteuttaa koulutus- ja konsultointipalveluja, sekä oppisopi-muskoulutusta työ- ja elinkeinoelämän tarpeisiin. Pyrkimyksenä on kasvattaa palvelutoimialan oppilasmääriä lisäämällä jo olemassa olevien koulutusohjelmien kiinnostavuutta. Mahdollisille hakijoille halutaan esitellä perinteisiä aloja uudessa valossa, uusien mahdollisuuksien kautta. Sedu Aikuiskoulutuksen on tarkoitus monipuolistaa Internet-markkinointiaan lisäämällä videosisältöä kotisivuilleen.
Opinnäytetyön tavoitteena on osaltaan edesauttaa Sedu Aikuiskoulutuksen Inter-net-markkinointia tuottamalla laadukasta videosisältöä heidän käyttöönsä. Projektista valmistuu tilaustuotteena esittelyvideot laitoshuoltajan- ja turvallisuusalan tutkinnoista. Kohderyhmänä ovat 20–50-vuotiaat aikuiset.