Sievin 100-vuotismaatalousnäyttelyn markkinoinnin suunnittelu
Savolainen, Henna (2016)
Savolainen, Henna
Centria-ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605046155
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605046155
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli saada aikaan toimiva markkinointisuunnitelma, jolla markkinoidaan Sievin 100-vuotismaatalosunäyttely tapahtumaa kesälle 2016. Maa-talousnäyttelyn tarkoituksena on juhlistaa 100 vuotta sitten Sievissä tapahtunutta maatalousnäyttelyä. Juhla on kaksipäiväinen: lauantaina on maatalousnäyttely ja sunnuntaina on itse 100-vuotisjuhla.
Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointia hyvin laajasti eri osa-alueilta. Käsiteltäviä osa-alueita oli mm. mitä markkinointi on yleisesti, segmentointi, mitä markkinointikanavia on sekä sponsorointi. Teoriaosassa käsiteltiin myös hieman markkinoinnin suunnittelua ja tapahtumanmarkkinointia.
Empiirinen osuus oli markkinoinninsuunnittelua ja markkinointikanavien läpikäyntiä, mitä kaikkia kanavia tapahtuman markkinoinnissa kannattaa käyttää, kun tapahtuma-alue on segmentoitu lähialueille ja kohderyhmänä tapahtumalle on lapsiperheet ja maatalonväki. Työ sisältää markkinointisuunnitelman kuukausitasolla vuoden 2016 tammikuusta heinäkuun puoleen väliin, jolloin tapahtuma on.
Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointia hyvin laajasti eri osa-alueilta. Käsiteltäviä osa-alueita oli mm. mitä markkinointi on yleisesti, segmentointi, mitä markkinointikanavia on sekä sponsorointi. Teoriaosassa käsiteltiin myös hieman markkinoinnin suunnittelua ja tapahtumanmarkkinointia.
Empiirinen osuus oli markkinoinninsuunnittelua ja markkinointikanavien läpikäyntiä, mitä kaikkia kanavia tapahtuman markkinoinnissa kannattaa käyttää, kun tapahtuma-alue on segmentoitu lähialueille ja kohderyhmänä tapahtumalle on lapsiperheet ja maatalonväki. Työ sisältää markkinointisuunnitelman kuukausitasolla vuoden 2016 tammikuusta heinäkuun puoleen väliin, jolloin tapahtuma on.