Mukava : vaatebrändin uusi ilme
Liinasaari, Vera (2016)
Liinasaari, Vera
Lahden ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605117270
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605117270
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena on vaatebrändi Mukavan visuaalisen ilmeen uudistaminen. Mukava on tamperelainen designvaatemerkki, jonka tuotteissa yhdistyvät esteettisyys, käytettävyys ja eettisyys. Hankkeistetun opinnäytetyöni tavoitteena oli luoda asiakkaalle uusi, yhtenäinen, erottuva ja toimiva ilme, joka sopisi Mukavalle yrityksenä ja olisi haluttava kohderyhmän keskuudessa.
Opinnäytetyöni käsittää uusien tunnusten, typografian, värien ja kuvamaailman lisäksi ilmeen keskeisimpien sovellusten suunnittelun sekä kevyttä brändin kehittämistä. Kirjallisessa osuudessa kuvaan suunnitteluprosessini olennaisia vaiheita, sekä tarkastelen ilmeen suunnittelua osana brändin rakentamista.
Opinnäytetyöni käsittää uusien tunnusten, typografian, värien ja kuvamaailman lisäksi ilmeen keskeisimpien sovellusten suunnittelun sekä kevyttä brändin kehittämistä. Kirjallisessa osuudessa kuvaan suunnitteluprosessini olennaisia vaiheita, sekä tarkastelen ilmeen suunnittelua osana brändin rakentamista.