Hattukaupat : Kosmeettisen sisällön luominen tietokonepeliin
Matela, Eetu (2016)
Matela, Eetu
Savonia-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605188530
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605188530
Tiivistelmä
Opinnäytettä ei ole tehty kenenkään tai minkään yrityksen kanssa yhteistyössä. Työn tulos pyritään kuitenkin aikanaan viemään myytäväksi peliin. Opinnäytetyö toimii opiskelijalle mahdollisuutena
oppia uusia asioita häntä kiinnostavasta alasta, sekä syventää jo teollisen muotoilun opinnoista saatuja taitoja.
Opinnäytteen keskeisimpiä teemoja ovat pelimarkkinat, pelien mukauttaminen ja hahmosuunnittelu. Työssä valaistaan, miten pelimarkkinat ovat kehittyneet ja toimivat. Projektissa sivutaan pelihahmolle
erikseen myytävän kosmeettisen varustesetin tekovaiheita Dota 2:een. Varustesetistä syntyi ideoita ja luonnoksia, sekä se tehtiin mallitasolle asti. Työssä käsitellään pelimarkkinaympäristön lisäksi
hahmosuunnitteluun vaikuttavia teknisiä, esteettisiä ja filosofisia asiakokonaisuuksia. Dota 2 on Valve Corporationin kehittämä peli, joten tässä opinnäytetyössä seurataan Valven hahmosuunnitteluun
antamia ohjeita.
oppia uusia asioita häntä kiinnostavasta alasta, sekä syventää jo teollisen muotoilun opinnoista saatuja taitoja.
Opinnäytteen keskeisimpiä teemoja ovat pelimarkkinat, pelien mukauttaminen ja hahmosuunnittelu. Työssä valaistaan, miten pelimarkkinat ovat kehittyneet ja toimivat. Projektissa sivutaan pelihahmolle
erikseen myytävän kosmeettisen varustesetin tekovaiheita Dota 2:een. Varustesetistä syntyi ideoita ja luonnoksia, sekä se tehtiin mallitasolle asti. Työssä käsitellään pelimarkkinaympäristön lisäksi
hahmosuunnitteluun vaikuttavia teknisiä, esteettisiä ja filosofisia asiakokonaisuuksia. Dota 2 on Valve Corporationin kehittämä peli, joten tässä opinnäytetyössä seurataan Valven hahmosuunnitteluun
antamia ohjeita.