Tutkimus: Elokuviin/tv-sarjoihin liittyvä ostokäyttäytyminen
Vinqvist, Karoliina (2016)
Vinqvist, Karoliina
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605259724
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605259724
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää elokuvaviihteeseen liittyviä yleisiä asenteita. Tarkoituksena oli tutkia elokuvaviihteeseen liittyvää ostokäyttäytymistä ja erilaisia maksullisia kauppoja ja palveluita, joita asiakkaat tavallisesti käyttivät. Selvittää asiakkaiden ostomotiiveja, joilla oli vaikutusta näiden kauppojen/palveluiden suosimiseen. Tässä työssä tutkittiin lisäksi asiakkaiden rahan käyttöä elokuvaviihteeseen liittyen.
Työn teoriaosuus koostui kolmesta osasta. Ensimmäinen osa sisälsi elokuvia/tv-sarjoja ydintuotteen ja ydinpalvelun näkökulmasta. Toinen osa sisälsi asiakkaan ostokäyttäytymistä ja ostoprosessiin liittyvää teoriaa ja kolmas osa teoriaa kysynnänvaihteluista. Varsinainen tutkimusosa tehtiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää soveltaen.
Työn teoriaosuus koostui kolmesta osasta. Ensimmäinen osa sisälsi elokuvia/tv-sarjoja ydintuotteen ja ydinpalvelun näkökulmasta. Toinen osa sisälsi asiakkaan ostokäyttäytymistä ja ostoprosessiin liittyvää teoriaa ja kolmas osa teoriaa kysynnänvaihteluista. Varsinainen tutkimusosa tehtiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää soveltaen.