Markkinoinnin kehittäminen ja tunnettavuuden parantaminen. : case Asuntohelppi Lkv
Eronen, Heidi (2016)
Eronen, Heidi
Turun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016053110933
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016053110933
Tiivistelmä
Kilpailu kiinteistövälitysalalla on tiukentunut, ja uusia toimijoita ilmestyy alalle jatkuvasti. Yritykset ovat usein profiloineet selkeästi toimintansa pääpainon; toisella yrityksellä se on asuntojen vuokraus, toisella myynti. Asuntohelpillä tämä pääpaino on vuokrauksessa, mutta halu löytää enemmän myytäviä kohteita on ajankohtainen.
Vallitsevassa kilpailutilanteessa markkinoinnin tehostaminen ja brändin rakentaminen ovat selviytymisvaltteja, joita on kehitettävä menestyäkseen. Nykypäivänä markkinointia sosiaalisessa mediassa on käytettävä hyväkseen, sillä sieltä löytyvät myös asiakkaat. Uusasiakashankinta ja yhteydenpito asiakkaisiin ovat avainasemassa, kun puhutaan markkinoinnista.
Alalla menestymiseen tarvitaan valttikortti, jota käyttää markkinointivalttina. Asuntohelppi Lkv:lla kyseessä on Turun alueen edullisimmat välityspalkkiot laadusta tinkimättä. Asiakaspalvelun tärkeys korostuu, kun kilpailu kovenee. Loistava asiakaspalvelu on myös yritykselle mainio markkinointietu, jota kannattaa hyödyntää. Opinnäytetyössä tutustutaan myös Asuntohelpin kilpailijoihin, jotta yritys löytää ne parhaat tavat, joilla edistää markkinointiaan.
Haastattelututkimuksen avulla selvitetään Asuntohelpin mahdollisuuksia kehittää markkinointiaan sekä lisätä tunnettavuuttaan. Opinnäytetyössä esitetään keinoja, joita käyttämällä tavoitetaan uusia potentiaalisia asiakkaita, säilytetään vanhat asiakassuhteet ja lisätään liikevaihtoa. Verkkosivujen päivittämisellä, asiakaspalvelun tehostamisella, visuaalisen ilmeen muokkaamisella ja markkinoinnin lisäämisellä pystytään tehostamaan toimintaa, jotta siitä tulee entistä kannattavampaa.
Vallitsevassa kilpailutilanteessa markkinoinnin tehostaminen ja brändin rakentaminen ovat selviytymisvaltteja, joita on kehitettävä menestyäkseen. Nykypäivänä markkinointia sosiaalisessa mediassa on käytettävä hyväkseen, sillä sieltä löytyvät myös asiakkaat. Uusasiakashankinta ja yhteydenpito asiakkaisiin ovat avainasemassa, kun puhutaan markkinoinnista.
Alalla menestymiseen tarvitaan valttikortti, jota käyttää markkinointivalttina. Asuntohelppi Lkv:lla kyseessä on Turun alueen edullisimmat välityspalkkiot laadusta tinkimättä. Asiakaspalvelun tärkeys korostuu, kun kilpailu kovenee. Loistava asiakaspalvelu on myös yritykselle mainio markkinointietu, jota kannattaa hyödyntää. Opinnäytetyössä tutustutaan myös Asuntohelpin kilpailijoihin, jotta yritys löytää ne parhaat tavat, joilla edistää markkinointiaan.
Haastattelututkimuksen avulla selvitetään Asuntohelpin mahdollisuuksia kehittää markkinointiaan sekä lisätä tunnettavuuttaan. Opinnäytetyössä esitetään keinoja, joita käyttämällä tavoitetaan uusia potentiaalisia asiakkaita, säilytetään vanhat asiakassuhteet ja lisätään liikevaihtoa. Verkkosivujen päivittämisellä, asiakaspalvelun tehostamisella, visuaalisen ilmeen muokkaamisella ja markkinoinnin lisäämisellä pystytään tehostamaan toimintaa, jotta siitä tulee entistä kannattavampaa.