Pelien julkaisukäytännöt
Tolonen, Samu (2016)
Tolonen, Samu
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060311840
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060311840
Tiivistelmä
Tiivistelmä
Tekijä: Samu Tolonen
Työn nimi: Pelien julkaisukäytännöt
Tutkintonimike: Insinööri (AMK), tietotekniikka
Asiasanat: Peli, julkaisu, alusta, arvostelu, testaus
Työn tarkoituksena oli kuvata läpi peliteollisuudessa tapahtuvia käytäntöjä sekä analysoida niiden tarkoitusta ja vaikutusta. Tämän lisäksi työn tarkoitus oli myös käydä läpi esimerkkejä alan tapahtumista, joista nostettiin esille eri vaiheita ja syitä niiden tuloksille.
Työn toteutus tapahtui tutustumalla eri tiedonlähteisiin sekä käytännön osuudessa haastattelemalla pelijulkaisijaa. Tietojen varmennus tapahtui hankkimalla tietoa useista eri lähteistä liittyen yhteen asiaan, jolloin voitiin saavuttaa tyydyttävä varmuusprosentti tiedon autenttisuudesta.
Työn tuloksena on saatu informaatiota pelin julkaisuun kuuluvista vaiheista sekä potentiaalisesti hyödyllistä informaatiota tuleville pelijulkaisijoille.
Tekijä: Samu Tolonen
Työn nimi: Pelien julkaisukäytännöt
Tutkintonimike: Insinööri (AMK), tietotekniikka
Asiasanat: Peli, julkaisu, alusta, arvostelu, testaus
Työn tarkoituksena oli kuvata läpi peliteollisuudessa tapahtuvia käytäntöjä sekä analysoida niiden tarkoitusta ja vaikutusta. Tämän lisäksi työn tarkoitus oli myös käydä läpi esimerkkejä alan tapahtumista, joista nostettiin esille eri vaiheita ja syitä niiden tuloksille.
Työn toteutus tapahtui tutustumalla eri tiedonlähteisiin sekä käytännön osuudessa haastattelemalla pelijulkaisijaa. Tietojen varmennus tapahtui hankkimalla tietoa useista eri lähteistä liittyen yhteen asiaan, jolloin voitiin saavuttaa tyydyttävä varmuusprosentti tiedon autenttisuudesta.
Työn tuloksena on saatu informaatiota pelin julkaisuun kuuluvista vaiheista sekä potentiaalisesti hyödyllistä informaatiota tuleville pelijulkaisijoille.