Asukasviestintä linjasaneerauksessa
Koslonen, Tommi (2016)
Koslonen, Tommi
Turun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060712252
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060712252
Tiivistelmä
Työn tavoitteena on selvittää, miten urakoitsija viestii ja kommunikoi asukkaiden ja osakkaiden kanssa saneerauksen eri vaiheissa. Asukkaille ja taloyhtiölle raskaat saneeraukset vaativat paljon asiakaspalvelua ja asukkaiden huomioimista, jota toteutetaan mm. ennakoivalla tiedottamisella ja asukastapaamisilla. Asukkaiden ja yhtiön osakkaiden tulisi saada linjasaneerauksesta mahdollisimman hyvä kokemus.
Työssä käsitellään linjasaneerauksen pääpiirteitä sekä yleistietoa linjasaneerauksesta. Perinteisen linjasaneerauksen lisäksi kerrotaan käyttöikää pidentävistä saneerausmenetelmistä, kuten sujutus- ja pinnoitusmenetelmistä. Työssä käsitellään urakoitsijan ja asukkaiden välistä viestintää; sen eri muotoja, kanavia ja tilanteita.
Linjasaneeraus on tilaajalle varsin uusi ja tuore aluevaltaus jonka takia esimerkkityömaana on tilaajan ensimmäinen perinteinen linjasaneerauskohde. Osana työtä toteutettiin asukaskysely. Asukkaiden esittämät kehittämisehdotukset liittyivät asukkaiden huomioimiseen saneerauksen aikana sekä sähköiseen viestintään ja tiedottamiseen. Työn tilaaja, Rakennustoimisto Albi Oy, hyödyntää asukaskyselyn tuloksia toimintansa kehittämisessä.
Työssä käsitellään linjasaneerauksen pääpiirteitä sekä yleistietoa linjasaneerauksesta. Perinteisen linjasaneerauksen lisäksi kerrotaan käyttöikää pidentävistä saneerausmenetelmistä, kuten sujutus- ja pinnoitusmenetelmistä. Työssä käsitellään urakoitsijan ja asukkaiden välistä viestintää; sen eri muotoja, kanavia ja tilanteita.
Linjasaneeraus on tilaajalle varsin uusi ja tuore aluevaltaus jonka takia esimerkkityömaana on tilaajan ensimmäinen perinteinen linjasaneerauskohde. Osana työtä toteutettiin asukaskysely. Asukkaiden esittämät kehittämisehdotukset liittyivät asukkaiden huomioimiseen saneerauksen aikana sekä sähköiseen viestintään ja tiedottamiseen. Työn tilaaja, Rakennustoimisto Albi Oy, hyödyntää asukaskyselyn tuloksia toimintansa kehittämisessä.