Vertaileva tutkimus kahden teleoperaattorin markkinoinnista sosiaalisessa mediassa
Jailojan, Hatsik (2016)
Jailojan, Hatsik
Centria-ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060812391
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060812391
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia kahta Suomen suurinta teleoperaattoria.Työssä selvitettiin minkälaisia palveluita yritykset tarjoavat asiakkailleen, ja kuinka ne mainostavat niitä sosiaalisessa mediassa.
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin, kenelle sosiaalinen media on tarkoitettu ja kuinka sitä käytetään. Tässä osuudessa käytiin läpi suosituimmat sosiaalisen median palvelut.Tutkimusosuudessa käsiteltiin kahta teleoperaattoria, niitten palveluita ja tuotteita. Tässä opinnäytetyössä on kyse laadullisesta tutkimuksesta, joka toteutettiin käyttämällä pöytäkirjatutkimus menetelmää.
Tutkimuksen tulosten perusteella molemmat yritykset käyttävät aktiivisesti sosiaalisen median palveluita mainostamiseen, markkinointiin ja asiakaspalveluun.
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin, kenelle sosiaalinen media on tarkoitettu ja kuinka sitä käytetään. Tässä osuudessa käytiin läpi suosituimmat sosiaalisen median palvelut.Tutkimusosuudessa käsiteltiin kahta teleoperaattoria, niitten palveluita ja tuotteita. Tässä opinnäytetyössä on kyse laadullisesta tutkimuksesta, joka toteutettiin käyttämällä pöytäkirjatutkimus menetelmää.
Tutkimuksen tulosten perusteella molemmat yritykset käyttävät aktiivisesti sosiaalisen median palveluita mainostamiseen, markkinointiin ja asiakaspalveluun.