Markkinointisuunnitelma Case: Activer Oy
Fagerlund, Vesa; Parkash, Bal (2016)
Fagerlund, Vesa
Parkash, Bal
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060712263
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060712263
Tiivistelmä
Markkinointisuunnitelma
Case: Activer Oy
Työ tehtiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa, joka oli Activer Oy ja siinä hyödynnettiin teoreettista viitekehystä, jossa käsitellään markkinointiviestinnän ja markkinoinnin tärkeimpiä käsitteitä. Markkinointisuunnitelma sisältää mm. yrityksen perustiedot, markkina-analyysin, markkinointimixin, markkinointiviestintäkeinot ja markkinoinnin onnistumisen mittariston sekä mittariston hyödyntämisen käytännössä toimeksiantajayrityksen tapauksessa.
Tutkimukseen valittiin markkinointikeinoja, jotka ovat ajankohtaisia, sovellusalaan sopivia sekä mitattavia. Markkinointikeinoiksi valittiin henkilökohtainen myyntityö, sovellusten sisällä toteutettava mainonta, sosiaalinen media sekä tapahtumamarkkinointi. Tapahtumamarkkinointina toimivat liikunta- ja urheilutapahtumat.
Työssä käytettiin hyväksi markkinoinnin kirjallisuutta, jonka avulla luotiin teoreettinen viitekehys ja yksityiskohtainen suunnitelma yrityksen markkinointiprojektin aloittamiseen, jatkuvaan markki-noinnin suorittamiseen, sekä markkinoinnin onnistumisen mittaamiseen. Teorian lisäksi suunnitelman luomiseksi hyödynnettiin tutkimusta, joka toteutettiin sähköisen kyselylomakkeen avulla Surveypalin internetsivuilla. Tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen kyselytutkimus. Kyselyyn vastasi 203 henkilöä ja vastausprosentiksi muodostui 14,5 %.
Työn tuloksena on vuoden 2016 markkinointisuunnitelma, jonka tavoitteena on lisätä yrityksen tunnettavuutta, määrittää markkinoinnin tulokset mittarien avulla ja kasvattaa yritystä kohti vahvaa asemaa omassa kategoriassa Suomen markkinoilla ja mahdollisesti myöhemmin kansainvälisesti.
Case: Activer Oy
Työ tehtiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa, joka oli Activer Oy ja siinä hyödynnettiin teoreettista viitekehystä, jossa käsitellään markkinointiviestinnän ja markkinoinnin tärkeimpiä käsitteitä. Markkinointisuunnitelma sisältää mm. yrityksen perustiedot, markkina-analyysin, markkinointimixin, markkinointiviestintäkeinot ja markkinoinnin onnistumisen mittariston sekä mittariston hyödyntämisen käytännössä toimeksiantajayrityksen tapauksessa.
Tutkimukseen valittiin markkinointikeinoja, jotka ovat ajankohtaisia, sovellusalaan sopivia sekä mitattavia. Markkinointikeinoiksi valittiin henkilökohtainen myyntityö, sovellusten sisällä toteutettava mainonta, sosiaalinen media sekä tapahtumamarkkinointi. Tapahtumamarkkinointina toimivat liikunta- ja urheilutapahtumat.
Työssä käytettiin hyväksi markkinoinnin kirjallisuutta, jonka avulla luotiin teoreettinen viitekehys ja yksityiskohtainen suunnitelma yrityksen markkinointiprojektin aloittamiseen, jatkuvaan markki-noinnin suorittamiseen, sekä markkinoinnin onnistumisen mittaamiseen. Teorian lisäksi suunnitelman luomiseksi hyödynnettiin tutkimusta, joka toteutettiin sähköisen kyselylomakkeen avulla Surveypalin internetsivuilla. Tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen kyselytutkimus. Kyselyyn vastasi 203 henkilöä ja vastausprosentiksi muodostui 14,5 %.
Työn tuloksena on vuoden 2016 markkinointisuunnitelma, jonka tavoitteena on lisätä yrityksen tunnettavuutta, määrittää markkinoinnin tulokset mittarien avulla ja kasvattaa yritystä kohti vahvaa asemaa omassa kategoriassa Suomen markkinoilla ja mahdollisesti myöhemmin kansainvälisesti.