Asiakaskokemuksen kehittäminen urheiluliikkeessä : adidas Suomi Oy
Pulkka, Kimmo (2016)
Pulkka, Kimmo
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016053010665
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016053010665
Tiivistelmä
Asiakaskokemus on nykypäivänä koko ajan kasvavassa roolissa yritysten ja brändien välisessä kilpailussa. Tämä johtuu siitä, että eri yritysten tuotteet alkavat muistuttaa jatkuvasti enemmän toisiaan, koska nykyteknologian avulla kopioiminen on todella helppoa. Tästä johtuen usein ainoa keino erottua muista on palvelun laatu ja sen luoma asiakaskokemus.
Työn tavoitteeksi valittiin adidas Outletin asiakaskokemuksen kehittämien. Aikaisempaa dataa adidas Outletin asiakastyytyväisyydestä tai -kokemuksesta ei ollut, joten tietoa lähdettiin keräämään asiakashaastattelujen avulla. Haastattelut toteutettiin siten, että myymälästä poistuvilta asiakkailta kysyttiin, haluaisivatko he vastata tällaiseen kyselyyn. Haastateltavia asiakkaita ei valikoitu sukupuolen, iän, segmentin tai ostokäyttäytymisen perusteella, vaan kaikki halukkaat haastateltiin, jotta saataisiin mahdollisimman laaja kokonaiskuva sen hetken asiakaskokemuksesta.
Työn tavoitteeksi valittiin adidas Outletin asiakaskokemuksen kehittämien. Aikaisempaa dataa adidas Outletin asiakastyytyväisyydestä tai -kokemuksesta ei ollut, joten tietoa lähdettiin keräämään asiakashaastattelujen avulla. Haastattelut toteutettiin siten, että myymälästä poistuvilta asiakkailta kysyttiin, haluaisivatko he vastata tällaiseen kyselyyn. Haastateltavia asiakkaita ei valikoitu sukupuolen, iän, segmentin tai ostokäyttäytymisen perusteella, vaan kaikki halukkaat haastateltiin, jotta saataisiin mahdollisimman laaja kokonaiskuva sen hetken asiakaskokemuksesta.