Kanta-asiakkaiden Sokos Hotel Lappee
Myllylä, Tiina (2008)
Myllylä, Tiina
Lahden ammattikorkeakoulu
2008
All rights reserved
Tiivistelmä
"Tämän opinnäytetyön aiheena on tutkia, mitä mieltä Sokos Hotel Lappeen kantaasiakkaat ovat hotellista ja sen palveluista. Tavoitteena on selvittää, miten Lappee voisi vastata kanta-asiakkaidensa tarpeisiin entistä paremmin. Aihe on tutkimisen arvoinen, koska kilpailu asiakkaista on yhä kovempaa ja pelkät kanta-asiakas - järjestelmät eivät enää riitä pitämään asiakkaita uskollisina. Opinnäytetyö on toteutettu kvalitatiivisena tutkimuksena ja aineiston keruumenetelmänä on käytetty henkilökohtaista haastattelua. Tutkimusmenetelmän valintaan vaikutti hotellipäällikön toive sekä se, että laadullisen tutkimuksen avulla on mahdollista saada yksityiskohtaisempia vastauksia. Haastattelussa kyseltiin kanta-asiakkaiden mielipidettä Sokos Hotel Lappeen palveluista, pyydettiin asiakkaita vertailemaan Lappeeta muihin hotelleihin sekä pyydettiin esittämään toiveita siitä, mitä palveluita he haluaisivat Lappeen tarjoavan asiakkailleen. Kanta-asiakkaat olivat suurimmaksi osaksi todella tyytyväisiä Lappeeseen. Henkilökunta sai paljon kiitosta, kun taas autopaikoitukseen oltiin tyytymättömimpiä. Kanta-asiakkaat tuntevat olonsa aina tervetulleeksi, ja Lappeen ei tarvitsekaan tehdä suuria muutoksia toimintaansa, jotta kantaasiakkaat ovat entistä tyytyväisempiä.".