EHKÄISEVÄ PÄIHDETYÖ EHYT RY:N KOULUTYÖN YKSIKÖN PÄIHDEKASVATUSOPPITUNTI : Oppilaiden kokemana
Huuskonen, Minna; Hopsu, Katarina (2016)
Huuskonen, Minna
Hopsu, Katarina
Diakonia-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016090113954
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016090113954
Tiivistelmä
Hopsu, Katarina ja Huuskonen, Minna. Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry:n koulu-työn yksikön päihdekasvatusoppitunti -Oppilaiden kokemana. Helsinki, syksy 2016, 48 s., 3 liitettä.
Diakonia- ammattikorkeakoulu, Hoitotyön koulutusohjelma, sairaanhoitaja (AMK).
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa tietoa oppilaiden kokemuksista EHYT ry:n koulutyön yksikön toteuttamasta päihdekasvatusoppitunnista. Opinnäyte-työn tavoitteena oli selvittää, mitä mieltä oppilaat olivat päihdekasvatusoppi-tunnista ja mitä he halusivat siinä muuttaa. Tavoitteena oli, että EHYT ry:n kou-lutyön yksikön edustajat voisivat käyttää opinnäytetyömme tuloksia kehittäes-sään päihdekasvatustunteja vastaamaan nuorten toiveita ja tarpeita.
Aineisto kerättiin kaksi sivuisella palautelomakkeella Vantaalaisen peruskou-lun 23 7.- luokkalaiselta. Palautelomakkeen kysymykset olivat avokysymyksiä. Opinnäytetyön luonne on laadullinen. Luokittelimme aineiston palautelomak-keiden kysymysten mukaan ja teimme palautelomakkeiden kysymyksistä ja oppilaiden vastauksista miellekarttoja. Oppilaat olivat tyytyväisiä oppituntiin. Erityisesti Kahoot!- tietokilpailu oli oppilaiden mieleen.
Diakonia- ammattikorkeakoulu, Hoitotyön koulutusohjelma, sairaanhoitaja (AMK).
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa tietoa oppilaiden kokemuksista EHYT ry:n koulutyön yksikön toteuttamasta päihdekasvatusoppitunnista. Opinnäyte-työn tavoitteena oli selvittää, mitä mieltä oppilaat olivat päihdekasvatusoppi-tunnista ja mitä he halusivat siinä muuttaa. Tavoitteena oli, että EHYT ry:n kou-lutyön yksikön edustajat voisivat käyttää opinnäytetyömme tuloksia kehittäes-sään päihdekasvatustunteja vastaamaan nuorten toiveita ja tarpeita.
Aineisto kerättiin kaksi sivuisella palautelomakkeella Vantaalaisen peruskou-lun 23 7.- luokkalaiselta. Palautelomakkeen kysymykset olivat avokysymyksiä. Opinnäytetyön luonne on laadullinen. Luokittelimme aineiston palautelomak-keiden kysymysten mukaan ja teimme palautelomakkeiden kysymyksistä ja oppilaiden vastauksista miellekarttoja. Oppilaat olivat tyytyväisiä oppituntiin. Erityisesti Kahoot!- tietokilpailu oli oppilaiden mieleen.