Opas Magento-verkkokauppa-alustan markkinoinnin työkaluihin : Case: PiiMega Oy
Tikkanen, Tuija (2016)
Tikkanen, Tuija
Centria-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016092014432
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016092014432
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni toimeksiantajana oli PiiMega Oy, joka on ohjelmistoalan yritys. PiiMega Oy:n kotipaikka on Oulussa ja myyntikonttori sijaitsee Espoossa. Yritys tekee toiminnanohjausjärjestelmiä niin pk-yritysten tarpeisiin kuin myös metsä- ja sahateollisuuteen sekä Magento-verkkokaupparatkaisuja.
Verkkokauppa on trendi, joka on ollut aallonharjalla jo pidempään. Tällä hetkellä verkkokaupassa korostuu asiakkaan huomioiminen ja asiakaspalvelu verkkokaupassa. Opinnäytetyössäni keskityn verkkokaupan markkinointiin ja erityisesti verkkokaupan myynnin lisäämisen mahdollisuuksiin.
Opinnäytetyöni tavoitteena oli laatia opas Magento-verkkokauppaa käyttäville yrittäjille. Oppaan päätavoite oli markkinoinnin ja myynnin kehittämisessä käyttäen Magenton omia ominaisuuksia. Teoreettisessa viitekehyksessä esiteltiin markkinointia yleisesti ja digitaalista markkinointia. Lisäksi käsiteltiin myös verkkokauppaa Suomessa ja Magentoa verkkokauppa-alustana.
Lopputuloksena syntyi opas, jossa esitellään Magento Communityn ja Magento Enterprisen ilmaisia markkinointiominaisuuksia sekä annetaan ohjeita näiden markkinointiominaisuuksien käyttämiseen. Oppaan kehitysprosessia ja sen aihepiiriä käsiteltiin opinnäytetyössä, mutta oppaan varsinainen sisältö on salainen.
Verkkokauppa on trendi, joka on ollut aallonharjalla jo pidempään. Tällä hetkellä verkkokaupassa korostuu asiakkaan huomioiminen ja asiakaspalvelu verkkokaupassa. Opinnäytetyössäni keskityn verkkokaupan markkinointiin ja erityisesti verkkokaupan myynnin lisäämisen mahdollisuuksiin.
Opinnäytetyöni tavoitteena oli laatia opas Magento-verkkokauppaa käyttäville yrittäjille. Oppaan päätavoite oli markkinoinnin ja myynnin kehittämisessä käyttäen Magenton omia ominaisuuksia. Teoreettisessa viitekehyksessä esiteltiin markkinointia yleisesti ja digitaalista markkinointia. Lisäksi käsiteltiin myös verkkokauppaa Suomessa ja Magentoa verkkokauppa-alustana.
Lopputuloksena syntyi opas, jossa esitellään Magento Communityn ja Magento Enterprisen ilmaisia markkinointiominaisuuksia sekä annetaan ohjeita näiden markkinointiominaisuuksien käyttämiseen. Oppaan kehitysprosessia ja sen aihepiiriä käsiteltiin opinnäytetyössä, mutta oppaan varsinainen sisältö on salainen.