Digitaalinen markkinointisuunnitelma Taitotalon Kongressikeskukselle
Lukkarila, Ville (2016)
Lukkarila, Ville
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016102615435
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016102615435
Tiivistelmä
Tämä työ tehtiin Taitotalon Kongressikeskukselle toimeksiantona. Taitotalon Kongressikeskus tarvitsi digitaalista markkinointisuunnitelmaa, koska yrityksellä ei aikaisemmin ollut käytössä suunnitelmallista lähestymistapaa digitaalisille markkinoille. Työn tavoite on tehdä digitaalisen median toiminnoista suunnitelmallista ja harkittua. Lisäksi työn tavoitteena on vakiinnuttaa Taitotalon Kongressikeskuksen asemaa valikoiduissa sosiaalisen median kanavissa ja lisätä Taitotalon Kongressikeskuksen tunnettavuutta.
Opinnäytetyön tietoperustan aiheita ovat digitaalinen markkinointisuunnitelma sekä sosiaalinen media.
Tietoperustan digitaalisesta markkinointisuunnitelman osiosta on jätetty pois aihealueita, jotka yleensä kuuluvat digitaaliseen markkinointisuunnitelmaan. Toimeksiantaja määritteli tietyt aihealueet valmiiksi, eikä niitä tämän takia ole käsitelty tietoperustassa.
Verkkoon sijoittuvan sosiaalisen median tunnuspiirteitä ovat verkostoitumismahdollisuudet, kommunikaatio ja kanssakäyminen muiden käyttäjien kanssa. Sosiaalisen median luvussa käydään läpi aiheita, jotka ovat olennaisia yrityksen toiminnan aloittamiselle sosiaalisessa mediassa.
Produkti antaa työkalut yritykselle aloittaa toiminta sosiaalisessa mediassa. Produkti antaa vastauksia seuraaviin kysymyksiin: Kuinka sosiaalisessa mediassa tulee käyttäytyä? Miten eri sosiaalisen median kanavissa tulee toimia? Minkälainen sisältö kiinnostaa asiakkaita? Kuinka yritys aloittaa sosiaalisessa mediassa toimimisen?
Produktissa esitetään kattava kilpailija-analyysi sosiaalisen median kanavissa.
Tietoperustalla ja tuotoksella on yksi yhteinen liite, jotta opinnäytetyö olisi mahdollisimman helppolukuinen. Yhteinen liitetiedosto on liite 1, joka avaa kaikki keskeiset sosiaalisen median käsitteet, joita tuotoksessa on käytetty.
Opinnäytetyön tietoperustan aiheita ovat digitaalinen markkinointisuunnitelma sekä sosiaalinen media.
Tietoperustan digitaalisesta markkinointisuunnitelman osiosta on jätetty pois aihealueita, jotka yleensä kuuluvat digitaaliseen markkinointisuunnitelmaan. Toimeksiantaja määritteli tietyt aihealueet valmiiksi, eikä niitä tämän takia ole käsitelty tietoperustassa.
Verkkoon sijoittuvan sosiaalisen median tunnuspiirteitä ovat verkostoitumismahdollisuudet, kommunikaatio ja kanssakäyminen muiden käyttäjien kanssa. Sosiaalisen median luvussa käydään läpi aiheita, jotka ovat olennaisia yrityksen toiminnan aloittamiselle sosiaalisessa mediassa.
Produkti antaa työkalut yritykselle aloittaa toiminta sosiaalisessa mediassa. Produkti antaa vastauksia seuraaviin kysymyksiin: Kuinka sosiaalisessa mediassa tulee käyttäytyä? Miten eri sosiaalisen median kanavissa tulee toimia? Minkälainen sisältö kiinnostaa asiakkaita? Kuinka yritys aloittaa sosiaalisessa mediassa toimimisen?
Produktissa esitetään kattava kilpailija-analyysi sosiaalisen median kanavissa.
Tietoperustalla ja tuotoksella on yksi yhteinen liite, jotta opinnäytetyö olisi mahdollisimman helppolukuinen. Yhteinen liitetiedosto on liite 1, joka avaa kaikki keskeiset sosiaalisen median käsitteet, joita tuotoksessa on käytetty.