Henkilöbrändäys sosiaalisen median eri kanavissa
Kolsi, Tommi (2016)
Kolsi, Tommi
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112116687
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112116687
Tiivistelmä
Yritysten tuotteiden ja palveluiden brändäys on jo vuosia vanha käsite. Uusia tuulia brändäykseen tuo henkilöbrändäys, joka on nykyään kaikkien ihmisten, ei vain yritysten ja julkisuuden henkilöiden, toteutettavissa. Tämän on mahdollistanut sosiaalisen median valtava kasvu ja itsensä markkinoinnin vapautuminen sosiaalisen median eri kanavissa.
Opinnäytetyön tavoite on selvittää, miten hyvä henkilöbrändi rakennetaan sosiaalisen median eri kanavissa, mitä hyötyä siitä on sekä henkilöbrändin kohteelle että työnantajalle ja kuinka sitä voidaan mitata.
Työ on rajattu käsittelemään vain henkilöbrändin rakentamista ja hyötyjä sosiaalisen median eri kanavissa eikä työssä kuvata kanavien yleisiä toimintoja.
Työ sisältää brändin määrittelyä, sen tarkoitusta ja syntymistä sekä miten brändi-identiteetti, maine ja imago syntyvät. Työssä käsitellään tavallisen brändin lisäksi henkilöbrändäystä, sen hyötyä sekä henkilöbrändin kohteelle että työnantajalle, hyvän henkilöbrändin rakentamista sekä eri sosiaalisen median kanavien soveltuvuutta henkilöbrändäykseen ja miten henkilöbrändiä voidaan mitata.
Opinnäytetyön tavoite on selvittää, miten hyvä henkilöbrändi rakennetaan sosiaalisen median eri kanavissa, mitä hyötyä siitä on sekä henkilöbrändin kohteelle että työnantajalle ja kuinka sitä voidaan mitata.
Työ on rajattu käsittelemään vain henkilöbrändin rakentamista ja hyötyjä sosiaalisen median eri kanavissa eikä työssä kuvata kanavien yleisiä toimintoja.
Työ sisältää brändin määrittelyä, sen tarkoitusta ja syntymistä sekä miten brändi-identiteetti, maine ja imago syntyvät. Työssä käsitellään tavallisen brändin lisäksi henkilöbrändäystä, sen hyötyä sekä henkilöbrändin kohteelle että työnantajalle, hyvän henkilöbrändin rakentamista sekä eri sosiaalisen median kanavien soveltuvuutta henkilöbrändäykseen ja miten henkilöbrändiä voidaan mitata.