Liikuntapalveluiden markkinointi 8–15-vuotiaille
Junnikkala, Jenni (2016)
Junnikkala, Jenni
Oulun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112517525
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112517525
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on liikuntapalveluiden markkinointi 8–15-vuotiaille. Työ toteutettiin 8–15-vuotiaille suunnatun HukkaJuniori-jäsenyyden markkinoinnin kehittämiseen. Työn toimeksiantajana on Liikuntakeskus Hukka, joka sijaitsee Oulun Heinäpäässä. Opinnäytetyössä käsitellään avoimesti HukkaJuniori-konseptia, kuitenkin kunnioittaen yrityksen liikesalaisuuksia.
Opinnäytetyön tavoitteena oli perehtyä liikuntapalveluiden markkinointiin 8–15-vuotiaille ja kerätyn tietoperustan pohjalta suunnitella ja toteuttaa HukkaJuniori-markkinointikampanja. Kampanja toteutetaan Liikuntakeskus Hukassa loppuvuodesta 2016.
Opinnäytetyön tietoperusta koostuu pääasiassa kohderyhmän kehityksestä, käyttäytymisestä sekä liikkumisesta kertovista teoksista sekä toteutetuista tutkimuksista. Lisäksi työssä on hyödynnetty Oulun kaupungin tilastotietoja väestöstä sekä kuluttajasuojalain sekä kilpailu- ja kuluttajaviraston säädöksiä lapsille markkinoinnista. Myös oman työkokemukseni mukana tullut tieto näkyy vahvasti tietoperustassa.
Opinnäytetyön päätuloksena on HukkaJuniori-kampanjan suunnitelma. Lisäksi raportoin työn edetessä ilmenneitä kehitysideoita HukkaJuniori-jäsenyyteen ja sen markkinointiin.
Opinnäytetyön tavoitteena oli perehtyä liikuntapalveluiden markkinointiin 8–15-vuotiaille ja kerätyn tietoperustan pohjalta suunnitella ja toteuttaa HukkaJuniori-markkinointikampanja. Kampanja toteutetaan Liikuntakeskus Hukassa loppuvuodesta 2016.
Opinnäytetyön tietoperusta koostuu pääasiassa kohderyhmän kehityksestä, käyttäytymisestä sekä liikkumisesta kertovista teoksista sekä toteutetuista tutkimuksista. Lisäksi työssä on hyödynnetty Oulun kaupungin tilastotietoja väestöstä sekä kuluttajasuojalain sekä kilpailu- ja kuluttajaviraston säädöksiä lapsille markkinoinnista. Myös oman työkokemukseni mukana tullut tieto näkyy vahvasti tietoperustassa.
Opinnäytetyön päätuloksena on HukkaJuniori-kampanjan suunnitelma. Lisäksi raportoin työn edetessä ilmenneitä kehitysideoita HukkaJuniori-jäsenyyteen ja sen markkinointiin.