Asiakastyytyväisyyden kehittäminen Scandic Järvenpää
Hietanen, Katja (2016)
Hietanen, Katja
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112717670
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112717670
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää Scandic Järvenpään asiakastyytyväisyyttä,sekä eri markkinointikanavia ja motiivia saapua ravintolaan. Kokousasiakkailta kysyttiin heidän mielikuvaansa Scandic Järvenpäästä kokouspaikkana sekä kehitysehdotuksia.
Työlle ei ole toimeksiantajaa vaan työn tarkoitus on kehittää omaa ammattitaitoani sekä antaa suuntaa antavaa tietoa kehityskohteista omalla työpaikallani.
Voidaksemme kehittää asiakastyytyväisyyttä sekä lisätä myyntiä sekä ravintolassa että kokouskaupassa,
etsin vastauksia seuraaviin asioihin:
- markkinointikanavat ravintola
- kehityskohteet ravintola/kokouspalvelu
- motiivi ravintola/kokouspalvelu
- varauskanava kokouspalvelu
Asiakastyytyväisyyden myötä voimme myös jatkossa kehittää asiakashankintaa. Kysely suoritettiin
kvantitatiivisena tutkimuksena ja tiedonkeräysmenetelmänä käytettiin kyselylomaketta,
johon vastasivat sekä Scandic Järvenpään kokous- että ravintola-asiakkaat.
Työlle ei ole toimeksiantajaa vaan työn tarkoitus on kehittää omaa ammattitaitoani sekä antaa suuntaa antavaa tietoa kehityskohteista omalla työpaikallani.
Voidaksemme kehittää asiakastyytyväisyyttä sekä lisätä myyntiä sekä ravintolassa että kokouskaupassa,
etsin vastauksia seuraaviin asioihin:
- markkinointikanavat ravintola
- kehityskohteet ravintola/kokouspalvelu
- motiivi ravintola/kokouspalvelu
- varauskanava kokouspalvelu
Asiakastyytyväisyyden myötä voimme myös jatkossa kehittää asiakashankintaa. Kysely suoritettiin
kvantitatiivisena tutkimuksena ja tiedonkeräysmenetelmänä käytettiin kyselylomaketta,
johon vastasivat sekä Scandic Järvenpään kokous- että ravintola-asiakkaat.