Olipa kerran asiakas : ajatuksena asiakaslähtöisyys
Tortinmäki, Nina (2016)
Tortinmäki, Nina
Turun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016111716368
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016111716368
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on kartoitusta asiakaspalvelusta ja sen laadukkuudesta. Kartoituksen tarkoituksena on toimia teoreettisena viitekehyksenä ohjeistukselle, joka kirjoitettiin palvelutyössä työskenteleville henkilöille. Opinnäytetyössä vastataan kysymykseen, mitä on asiakaspalvelu palvelualalla, ja mitä erityisesti pitää huomioida sen laadukkuuden varmistamiseksi. Siinä esittellään viestinnän ja vuorovaikutuksen ominaisuuksia sekä asioita, joilla voi luoda asiakaslähtöistä laatua. Raportti toimii teoriapohjana kirjoitetulle oppaalle, ja tuo esiin mitä vaaditaan laadukkaan palvelukokemuksen tuottamiseksi.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta raportista, jonka pohjalta on toteutettu asiakaspalveluopas. Oppaan on tarkoitus toimia niin motivointi-kuin ohjenuorana tasalaatuisen palvelun takaamiseksi.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta raportista, jonka pohjalta on toteutettu asiakaspalveluopas. Oppaan on tarkoitus toimia niin motivointi-kuin ohjenuorana tasalaatuisen palvelun takaamiseksi.