Verkkomedia tuotemainonnassa
Kallinen, Joona (2006)
Kallinen, Joona
Lahden ammattikorkeakoulu
2006
All rights reserved
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee verkkomedian hyödyntämistä tuotteiden mainonnassa.;Uudet digitaaliset mainoskanavat mahdollistavat entistä rajatumman kohderyhmän tavoittamista, mikä mainonnassa on tärkeää. Uusia digitaalisia kanavia ovat verkkomedia, sähköposti, mobiililaitteet ja digi-TV. Tässä työssä käsitellään tarkemmin nimenomaan verkkomediaa, ja sen sisällään pitämiä eri muotoja, jotka ovat verkkosivut, hakukonemainonta, bannerimainonta, sivujen sponsorointi ja uudet verkkomedian mainontakanavat.; Verkkomedia mainosmediana on vielä melko tuntematonta liike-elämässä, vaikka internet on jokaisen kuluttajan arkipäivää. Tämä työ kertoo verkkomedian eri muodot ja miten verkkomedian kanavia voi hyödyntää mainonnassa.;Teoriaosuudessa käsitellään mainontaan liittyvät välineet sekä käydään tarkemmin verkkomedian eri muodot läpi. Teoriaosuudessa kerrotaan, miten verkkomedia sijoittuu suhteessa muihin nykyaikaisiin ja vielä kehittyviin digitaalisiin mainoskanaviin. Osuudessa käydään lisäksi läpi verkkomedian tuotantoprosessi, joka ja-kautuu seitsemään eri kokonaisuuteen.; Opinnäytetyön empiirinen osuus käsittää Koskisen Oy:n Kokoa-hyllyn mainonta-suunnitelman verkkomediassa verkkosivujen ja mainosbannerikampanjan avulla.