Strömforsin Ruukin Seppien markkinointiviestintäsuunnitelma ja visuaalinen identiteetti
Lempinen, Lilli; Mannonen, Nina-Mari (2016)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Lempinen, Lilli
Mannonen, Nina-Mari
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120419014
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120419014
Tiivistelmä
Opinnäytetyömme tavoitteena oli luoda toimiva ja kustannustehokas markkinointiviestintäsuunnitelma ja visuaalinen ilme Strömforsin Ruukin Sepille. Yritys voi halutessaan hyödyntää niitä aloittaakseen markkinointiviestinnän käytännössä. Työmme tutkimusongelma oli, mitkä markkinointiviestintäkeinot ovat toimeksiantajamme tapauksessa kannattavimmat.
Opinnäytetyötä laatiessamme hyödynsimme eri aiheisiin liittyvää kirjallisuutta sekä internetistä löytämiämme sivustoja. Työmme ohjenuorana toimivat toimeksiantajien laatima liiketoimintasuunnitelma ja heiltä haastattelujen kautta saamamme tiedot ja kommentit. Haastattelimme myös eri alojen ammattilaisia saadaksemme luotua mahdollisimman kaatavan lopputuloksen.
Markkinointiviestintäsuunnitelmassa esitimme eri aiheisiin liittyvää teoriaa sekä annoimme selkeitä toimintaehdotuksia ja käytännönohjeita.
Loimme ainoastaan toimeksiantajalle oleellisimmat visuaalisen identiteetin elementit. Visuaalisen identiteetin suunnitteluprosessissa perehdyimme ensin eri lähteistä saamiimme teorioihin, jonka jälkeen loimme mahdollisimman ainutlaatuisen ja selkeän visuaalisen identiteetin.
Toimeksiantajamme saivat käyttöönsä selkeän markkinointiviestintäsuunnitelman ja massasta erottuvan visuaalisen identiteetin. Näiden avulla he voivat jatkossa itsekin ylläpitää markkinointiviestintää. Tuloksien avulla toimijat pystyvät myös helpommin jakamaan markkinointiviestintään liittyvät työtehtävät. Toimeksiantajat saivat myös selkeämmän kuvan siitä, mitkä eri kanavien hyödyt ja haitat ovat.
Opinnäytetyötä laatiessamme hyödynsimme eri aiheisiin liittyvää kirjallisuutta sekä internetistä löytämiämme sivustoja. Työmme ohjenuorana toimivat toimeksiantajien laatima liiketoimintasuunnitelma ja heiltä haastattelujen kautta saamamme tiedot ja kommentit. Haastattelimme myös eri alojen ammattilaisia saadaksemme luotua mahdollisimman kaatavan lopputuloksen.
Markkinointiviestintäsuunnitelmassa esitimme eri aiheisiin liittyvää teoriaa sekä annoimme selkeitä toimintaehdotuksia ja käytännönohjeita.
Loimme ainoastaan toimeksiantajalle oleellisimmat visuaalisen identiteetin elementit. Visuaalisen identiteetin suunnitteluprosessissa perehdyimme ensin eri lähteistä saamiimme teorioihin, jonka jälkeen loimme mahdollisimman ainutlaatuisen ja selkeän visuaalisen identiteetin.
Toimeksiantajamme saivat käyttöönsä selkeän markkinointiviestintäsuunnitelman ja massasta erottuvan visuaalisen identiteetin. Näiden avulla he voivat jatkossa itsekin ylläpitää markkinointiviestintää. Tuloksien avulla toimijat pystyvät myös helpommin jakamaan markkinointiviestintään liittyvät työtehtävät. Toimeksiantajat saivat myös selkeämmän kuvan siitä, mitkä eri kanavien hyödyt ja haitat ovat.