Liiketoimintasuunnitelma ja markkinointisuunnitelma Tmi Leena Annalalle : Case Tmi Leena Annala
Annala, Leena (2016)
Annala, Leena
Centria-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120719294
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120719294
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli laatia liiketoimintasuunnitelma ja markkinointisuunnitelma tueksi aloittavalle yritykselle Tmi Leena Annalalle, joka on opinnäytetyön tekijän perustama toiminimi. Yrityksen tarkoituksena on myydä hierontaan käytettävää apuvälinettä eli Nero- hierontakaarta ja myöhemmin lisätä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluita tarjontaan. Näitä palveluita voivat olla esimerkiksi kuntoutus, kotihoito tai avustajana toimiminen. Hyvinvointiala on tällä hetkellä suosittu ja tulevaisuuden näkymät eritysesti sosiaali- ja terveyspalveluiden suhteen ovat hyvät.
Opinnäytetyön tavoitteeksi asetettiin tutkia yrittäjyyttä, yrityksen perustamiseen liittyviä toimenpiteitä, markkinointia ja sosiaalisen median hyödyntämistä markkinoinnissa. Tavoitteena oli myös pohtia ja suunnitella, kuinka nämä asiat voidaan käytännössä hoitaa aloittavassa yrityksessä. Opinnäytetyössä kartoitettiin, ketkä voisivat olla mahdollisia asiakkaita, missä tuotetta voidaan myydä ja miten palveluita voidaan laajentaa. Mallina tässä opinnäytetyössä käytettiin niin sanottua vetoketjumallia, jossa teoria ja empiria ovat rinnakkain eli limittyvät toisiinsa.
Opinnäytetyön tavoitteeksi asetettiin tutkia yrittäjyyttä, yrityksen perustamiseen liittyviä toimenpiteitä, markkinointia ja sosiaalisen median hyödyntämistä markkinoinnissa. Tavoitteena oli myös pohtia ja suunnitella, kuinka nämä asiat voidaan käytännössä hoitaa aloittavassa yrityksessä. Opinnäytetyössä kartoitettiin, ketkä voisivat olla mahdollisia asiakkaita, missä tuotetta voidaan myydä ja miten palveluita voidaan laajentaa. Mallina tässä opinnäytetyössä käytettiin niin sanottua vetoketjumallia, jossa teoria ja empiria ovat rinnakkain eli limittyvät toisiinsa.