Market entry plan for frontier hockey : case: player sticks in Finland
Setälä, Teemu (2016)
Setälä, Teemu
Lahden ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121420448
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121420448
Tiivistelmä
Jääkiekko on erittäin suosittu urheilulaji Suomessa, missä on valtava määrä sekä rekisteröityneitä että ei-rekisteröityneitä pelaajia. Iso pelaajamäärä tietää myös isoa markkinaa jääkiekkomailoille. Virolainen jääkiekkomailoja valmistava yritys, Frontier Hockey, haluaa kasvattaa mailojensa myyntiä kenttäpelaajille Suomessa, sillä yritys näkee Suomessa potentiaalisen markkina-alueen.
Tämän tutkimuksen päätavoite on selvittää, onko Suomi sopiva markkina-alue Frontier Hockeylle, ja jos se on, niin miten yrityksen pitäisi pyrkiä Suomen markkinalle. Auttaakseen kyseistä yritystä, tutkimuksen kirjoittaja suunnitteli tästä opinnäytetyöstä markkinoillepääsysuunnitelman, antaen yritykselle tietoa, miten sen pitäisi suunnitella pelaajanmailamyyntinsä Suomessa.
Tämä tutkimus käyttää kvalitatiivista tutkimusmenetelmää ja etenee deduktiivisesti. Tieto on kerätty primääreistä lähteistä, joita ovat kirjoittajan oma kokemus ja tieto aiheesta sekä haastattelut, ja sekundäärisistä lähteistä, joita ovat kirjat ja internetistä peräisin olevat lähteet.
Tämä tutkimus sisältää tietoa miten uusille markkinoille voi siirtyä, sisältäen selitykset erilaisista tavoista joilla kyseisen siirtymän voi suorittaa, yrityksen sisäisen tutkimisen, johon kuuluu SWOT-analyysi ja tuotekatalogin tutkiminen sekä ulkoisen analyysin Suomesta markkina-alueena, johon sisältyy Porterin Five Forces-analyysi sekä PEST-analyysi.
Tämän tutkimuksen löydökset osoittavat, että Suomi on potentiaalinen markkina-alue Frontier Hockeylle, jolla on joitain kilpailullisia etuja etenkin Suomessa kilpailijoihin verrattaessa. Käyttämällä kirjoittajan luomaa markkinallepääsysuunnitelmaa, Frontier Hockey pitäisi pystyä kasvattamaan pelaajanmailamyyntiään Suomessa.
Tämän tutkimuksen päätavoite on selvittää, onko Suomi sopiva markkina-alue Frontier Hockeylle, ja jos se on, niin miten yrityksen pitäisi pyrkiä Suomen markkinalle. Auttaakseen kyseistä yritystä, tutkimuksen kirjoittaja suunnitteli tästä opinnäytetyöstä markkinoillepääsysuunnitelman, antaen yritykselle tietoa, miten sen pitäisi suunnitella pelaajanmailamyyntinsä Suomessa.
Tämä tutkimus käyttää kvalitatiivista tutkimusmenetelmää ja etenee deduktiivisesti. Tieto on kerätty primääreistä lähteistä, joita ovat kirjoittajan oma kokemus ja tieto aiheesta sekä haastattelut, ja sekundäärisistä lähteistä, joita ovat kirjat ja internetistä peräisin olevat lähteet.
Tämä tutkimus sisältää tietoa miten uusille markkinoille voi siirtyä, sisältäen selitykset erilaisista tavoista joilla kyseisen siirtymän voi suorittaa, yrityksen sisäisen tutkimisen, johon kuuluu SWOT-analyysi ja tuotekatalogin tutkiminen sekä ulkoisen analyysin Suomesta markkina-alueena, johon sisältyy Porterin Five Forces-analyysi sekä PEST-analyysi.
Tämän tutkimuksen löydökset osoittavat, että Suomi on potentiaalinen markkina-alue Frontier Hockeylle, jolla on joitain kilpailullisia etuja etenkin Suomessa kilpailijoihin verrattaessa. Käyttämällä kirjoittajan luomaa markkinallepääsysuunnitelmaa, Frontier Hockey pitäisi pystyä kasvattamaan pelaajanmailamyyntiään Suomessa.