Developing digital marketing channels of SME : case: The Innovation Company
Saaristo, Venla (2016)
Saaristo, Venla
Turun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121620741
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121620741
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä The Innovation Company -nimisen yrityksen kanssa. The Innovation Company on ranskalainen perheyritys, joka valmistaa kosmetiikan raaka-aineita. Kirjoittaessaan tätä opinnäytetyötä kirjoittaja oli harjoittelijana yrityksessä.
Työ on selvitystyö, jonka tavoitteena on kehittää ja parantaa asiakasyrityksen digitaalisten markkinointikanavien käyttöä. Valitut kanavat ovat kaksi yrityksellä jo valmiiksi käytössä olevaa kanavaa: sähköiset uutiskirjeet ja Facebook. Yrityksen kaikki käytössä olevat markkinointikanavat käydään työssä lyhyesti läpi, mutta sähköposti-uutiskirjeet ja Facebook-markkinointi ovat pääroolissa. Niiden molempien käytön nykytilanne esitellään ensiksi, jonka jälkeen kirjoittaja esittää parannusehdotuksia kummankin kanavan käyttöä varten.
Opinnäytetyön tulokset tarjoavat yritykselle sekä välineitä, jotka auttavat organisoimaan sen digitaalisten markkinointikanavien käyttöä, että hyvin konkreettisia ideoita itse sisältöä varten. Työn tietopohjaksi kirjoittaja keräsi aineistoa, joka ottaisi parhaiten huomioon business-to-business yrityksen näkökulman digitaalisessa ja some-markkinoinnissa. Työharjoittelu asiakasyrityksessä mahdollisti tutkimusmenetelmiksi observoinnin sekä oman työn kehittämisen.
Työ on selvitystyö, jonka tavoitteena on kehittää ja parantaa asiakasyrityksen digitaalisten markkinointikanavien käyttöä. Valitut kanavat ovat kaksi yrityksellä jo valmiiksi käytössä olevaa kanavaa: sähköiset uutiskirjeet ja Facebook. Yrityksen kaikki käytössä olevat markkinointikanavat käydään työssä lyhyesti läpi, mutta sähköposti-uutiskirjeet ja Facebook-markkinointi ovat pääroolissa. Niiden molempien käytön nykytilanne esitellään ensiksi, jonka jälkeen kirjoittaja esittää parannusehdotuksia kummankin kanavan käyttöä varten.
Opinnäytetyön tulokset tarjoavat yritykselle sekä välineitä, jotka auttavat organisoimaan sen digitaalisten markkinointikanavien käyttöä, että hyvin konkreettisia ideoita itse sisältöä varten. Työn tietopohjaksi kirjoittaja keräsi aineistoa, joka ottaisi parhaiten huomioon business-to-business yrityksen näkökulman digitaalisessa ja some-markkinoinnissa. Työharjoittelu asiakasyrityksessä mahdollisti tutkimusmenetelmiksi observoinnin sekä oman työn kehittämisen.