Asiakastyytyväisyystutkimus Scandic Oulun aamiaisesta
Maarala, Sanna (2016)
Maarala, Sanna
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016122121313
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016122121313
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on asiakastyytyväisyystutkimus koskien Scandic Oulu -hotellin aamiaista. Opinnäytetyön toimeksiantajana on Scandic Oulu. Työn tarkoituksena on selvittää, miten tyytyväisiä asiakkaat ovat aamiaiseen ja mitä kehitettäviä asioita aamiaisella on. Tutkimuskysymykset kartoittavat muun muassa tyytyväisyyttä aamiaisympäristöön ja aamiaisen toimivuuteen. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään asiakastyytyväisyyttä, palvelun laatua ja aamiaista.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena, jossa oli mukana myös muutamia kvalitatiivisia kysymyksiä. Perusjoukkona tutkimuksessa oli kaikki Scandic Oulun aamiaiselle osallistuvat asiakkaat. Otos valikoitui asiakkaista, jotka ruokailivat aamiaisella 29.4. ja 8.5.2016. Tutkimukseen osallistui 89 asiakasta. Tulokset on käsitelty PSPP-tilastojenkäsittelyohjelmalla.
Tutkimustulosten perusteella suurin osa asiakkaista on tyytyväisiä Scandic Oulun aamiaiseen. Avoimen palautteen perusteella asiakkaat ovat tyytymättömiä aamiaistilojen ahtauteen ja tiettyjen tuotteiden asetteluun. Kiitosta sai miellyttävä aamiaisympäristö ja tarjoilijoiden palvelu.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena, jossa oli mukana myös muutamia kvalitatiivisia kysymyksiä. Perusjoukkona tutkimuksessa oli kaikki Scandic Oulun aamiaiselle osallistuvat asiakkaat. Otos valikoitui asiakkaista, jotka ruokailivat aamiaisella 29.4. ja 8.5.2016. Tutkimukseen osallistui 89 asiakasta. Tulokset on käsitelty PSPP-tilastojenkäsittelyohjelmalla.
Tutkimustulosten perusteella suurin osa asiakkaista on tyytyväisiä Scandic Oulun aamiaiseen. Avoimen palautteen perusteella asiakkaat ovat tyytymättömiä aamiaistilojen ahtauteen ja tiettyjen tuotteiden asetteluun. Kiitosta sai miellyttävä aamiaisympäristö ja tarjoilijoiden palvelu.