Some-markkinointi : case: Lappeenrannan kylpylä
Suoknuuti, Essi (2016)
Suoknuuti, Essi
Lahden ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016122121406
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016122121406
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa somen mahdollisuuksia tehostaa yritysten markkinointia ja selvittää voiko sitä käyttää uusien asiakkuuksien hankintaan. Ensin käsiteltiin markkinoinnin muutosta ja sosiaalista mediaa yleisellä tasolla. Toimeksiantajana työlle toimi Lappeenrannan kylpylä.
Teoriaosuus koostui markkinoinnin muutoksista ja sosiaalisesta mediasta ilmiönä. Tämän jälkeen käytiin läpi ne sosiaalisen median kanavat, jotka oli valittu tähän some-markkinointisuunnitelmaan.
Toiminnallinen osuus koostui SWOT-analyysistä ja Sähköisen Liiketoiminta Suomi Oy:n Jakelukanavatyökirjasta, joiden pohjalta lähdettiin luomaan suunnitelmaa toimista joita yrityksen olisi hyvä tehdä.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin some-markkinointisuunnitelma, joka luovutettiin yritykselle ja jonka avulla pyrittiin tuomaan yritystä enemmän esille koti- ja ulkomaanmarkkinoilla. Suunnitelma koostui opinnäytetyössä mainituista kehitysehdotuksista ja Sähköisen Liiketoiminta Suomi Oy:n Jakelukanavatyökirjasta, jossa arvioitiin yrityksen tilaa sen kilpailijoihin verraten.
Teoriaosuus koostui markkinoinnin muutoksista ja sosiaalisesta mediasta ilmiönä. Tämän jälkeen käytiin läpi ne sosiaalisen median kanavat, jotka oli valittu tähän some-markkinointisuunnitelmaan.
Toiminnallinen osuus koostui SWOT-analyysistä ja Sähköisen Liiketoiminta Suomi Oy:n Jakelukanavatyökirjasta, joiden pohjalta lähdettiin luomaan suunnitelmaa toimista joita yrityksen olisi hyvä tehdä.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin some-markkinointisuunnitelma, joka luovutettiin yritykselle ja jonka avulla pyrittiin tuomaan yritystä enemmän esille koti- ja ulkomaanmarkkinoilla. Suunnitelma koostui opinnäytetyössä mainituista kehitysehdotuksista ja Sähköisen Liiketoiminta Suomi Oy:n Jakelukanavatyökirjasta, jossa arvioitiin yrityksen tilaa sen kilpailijoihin verraten.