Käyttäjien luoma sisältö markkinointiviestinnässä
Lavaste, Riikka (2016)
Lavaste, Riikka
Turun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201701151374
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201701151374
Tiivistelmä
Käyttäjien luoma sisältö on käyttäjien ja kuluttajien luomaa mediaa, eli yrityksen ansaittua mediaa. Opinnäytetyöni tavoitteena oli selvittää mitä eri muotoja käyttäjien luomalla sisällöllä on, miten yritykset löytävät ja motivoivat kuluttajia luomaan sisältöä, ja miten materiaalia voidaan hyödyntää markkinointiviestinnässä. Lisäksi halusin selvittää, onko tämä materiaali toimivaa, ja onko siinä jotain haasteita.
Työn tutkimukseen käytettiin sisältömarkkinointiin ja käyttäjien luomaan sisältöön erikoistuneiden yritysten oppaita, sekä laajasti eri artikkeleita ja aiempia tutkimuksia. Käytännön esimerkkejä kuvien muodossa löytyi sosiaalisesta mediasta runsaasti.
Työn tutkimukseen käytettiin sisältömarkkinointiin ja käyttäjien luomaan sisältöön erikoistuneiden yritysten oppaita, sekä laajasti eri artikkeleita ja aiempia tutkimuksia. Käytännön esimerkkejä kuvien muodossa löytyi sosiaalisesta mediasta runsaasti.