Vihervuosi 2016 Lepaan projektien koordinointi
Arohonka, Minna (2017)
Arohonka, Minna
Hämeen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201702132341
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201702132341
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen raportti Hämeen ammattikorkeakoulun Lepaan yksikön kahden 2016 Vihervuoden projektin koordinoinnista ja ohjauksesta. Työn tilaajana on HAMK Lepaan yksikkö, yhteyshenkilönä Heikki Peltoniemi.
Opinnäytetyössä kuvataan pääpiirteittäin kahta HAMK Lepaan Rakennetun ympäristön oppilasryhmän toteutunutta projektia: Torin sydäntä ja Kohtaamisten puistoa. Opinnäytetyön tarkoituksena on raportoida toteutuneiden projektien ohjausprosessi.
Projektien suunnitteluun osallistui projektin alussa 16 oppilasta ja projektien toteutuksessa ohjattavana oli 15 oppilasta. Koko projektin kesto oli 10 kuukautta
Opinnäytetyöhön on kirjattu tietoja projektiaikaisista muistiinpanoista sekä kirjoittajan työuran aikaisia itse laadittuja tapahtumamarkkinoinnin muistilistoja ja kokemuksia, joita voidaan hyödyntää erilaisissa projektisuunnitteluissa. Lopuksi yhteenveto projekteista sekä oppilasprojektien koordinoinnin kehittämishaasteista.
Tutkimusmenetelminä käytettiin havaintoja projektin kulusta ja projektissa mukana olleiden avainhenkilöiden haastatteluja, verkkoaineistoa ja alan kirjallisuutta. Dokumentointiin käytettiin laajasti kirjoittajan omia muistiinpanoja lukuisista työryhmien kokouksista ja palavereista sekä valoku-vausta.
Opinnäytetyön tuloksena voidaan todeta, että oppilaat ja oppilaitokset hyötyvät erilaisten projektien toteuttamisesta yhdessä yritysmaailman kanssa ja että oppilasprojektit kannattaa toteuttaa hallitusti.
Opinnäytetyössä kuvataan pääpiirteittäin kahta HAMK Lepaan Rakennetun ympäristön oppilasryhmän toteutunutta projektia: Torin sydäntä ja Kohtaamisten puistoa. Opinnäytetyön tarkoituksena on raportoida toteutuneiden projektien ohjausprosessi.
Projektien suunnitteluun osallistui projektin alussa 16 oppilasta ja projektien toteutuksessa ohjattavana oli 15 oppilasta. Koko projektin kesto oli 10 kuukautta
Opinnäytetyöhön on kirjattu tietoja projektiaikaisista muistiinpanoista sekä kirjoittajan työuran aikaisia itse laadittuja tapahtumamarkkinoinnin muistilistoja ja kokemuksia, joita voidaan hyödyntää erilaisissa projektisuunnitteluissa. Lopuksi yhteenveto projekteista sekä oppilasprojektien koordinoinnin kehittämishaasteista.
Tutkimusmenetelminä käytettiin havaintoja projektin kulusta ja projektissa mukana olleiden avainhenkilöiden haastatteluja, verkkoaineistoa ja alan kirjallisuutta. Dokumentointiin käytettiin laajasti kirjoittajan omia muistiinpanoja lukuisista työryhmien kokouksista ja palavereista sekä valoku-vausta.
Opinnäytetyön tuloksena voidaan todeta, että oppilaat ja oppilaitokset hyötyvät erilaisten projektien toteuttamisesta yhdessä yritysmaailman kanssa ja että oppilasprojektit kannattaa toteuttaa hallitusti.