Mikkelin Mikaeli Oy:n asiakastyytyväisyys
Halonen, Minna (2010)
Halonen, Minna
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201003295991
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201003295991
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena oli Mikkelin Mikaeli Oy:n asiakastyytyväisyys sekä selvittää syitä Mikaelin palvelujen käyttämättömyyteen. Mikaeli on Mikkelin keskustan tuntumassa sijaitseva kongressi- ja konserttitalo, jonka toiminta perustuu tilojen vuokraamiseen.
Opinnäytetyöni tutkimusongelma on: ”Millainen on Mikaelin asiakastyytyväisyys?”. Tutkimuksella haluttiin selvittää myös syitä, miksi osa ihmisistä ei käytä palveluita lainkaan. Tutkimuksen avulla halutaan vastauksia kysymyksiin, kokevatko ihmiset Mikaelin liian hienoksi ja millaisia tapahtumia Mikaeliin haluttaisiin. Tutkimuksessa olen käyttänyt sekä kvantitatiivista että kvalitatiivista menetelmää. Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin kevään 2009 aikana lomakekyselyin ja osittain informoiduin kyselyin, sillä olin itse jakamassa lomakkeita Mikaelin asiakkaille. Haastattelututkimus toteutettiin kesällä 2009 Mikkelin keskustan kaduilla henkilökohtaisin haastatteluin satunnaisille ihmisille.
Mikaelin asiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä Mikaelin tarjoamiin palveluihin. Tuloksista selvisi myös, että asiakkaat kehittäisivät Mikaelin toimintaa monipuolisemmilla tapahtumilla. Haastattelututkimuksen avulla saadut tulokset osoittivat, että Mikaelia pidetään hienona ja kauniina paikkana. Yleisimmät syyt palvelujen käyttämättömyyteen olivat tarjontaan ja hintaan liittyvät asiat.
Opinnäytetyöni tutkimusongelma on: ”Millainen on Mikaelin asiakastyytyväisyys?”. Tutkimuksella haluttiin selvittää myös syitä, miksi osa ihmisistä ei käytä palveluita lainkaan. Tutkimuksen avulla halutaan vastauksia kysymyksiin, kokevatko ihmiset Mikaelin liian hienoksi ja millaisia tapahtumia Mikaeliin haluttaisiin. Tutkimuksessa olen käyttänyt sekä kvantitatiivista että kvalitatiivista menetelmää. Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin kevään 2009 aikana lomakekyselyin ja osittain informoiduin kyselyin, sillä olin itse jakamassa lomakkeita Mikaelin asiakkaille. Haastattelututkimus toteutettiin kesällä 2009 Mikkelin keskustan kaduilla henkilökohtaisin haastatteluin satunnaisille ihmisille.
Mikaelin asiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä Mikaelin tarjoamiin palveluihin. Tuloksista selvisi myös, että asiakkaat kehittäisivät Mikaelin toimintaa monipuolisemmilla tapahtumilla. Haastattelututkimuksen avulla saadut tulokset osoittivat, että Mikaelia pidetään hienona ja kauniina paikkana. Yleisimmät syyt palvelujen käyttämättömyyteen olivat tarjontaan ja hintaan liittyvät asiat.