Social media guerrilla marketing : case: Turku Kampus Upgrade
Korpela, Aleksi (2017)
Korpela, Aleksi
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703153290
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703153290
Tiivistelmä
Nykyään yritykset käyttävät ja yhdistelevät monia erilaisia tekniikoita parantaakseen jo olemassa olevia markkinointikeinoja. Sissimarkkinointi haastaa perinteisen käsityksen, jonka mukaan markkinoinnin tehokkuus kasvaa suhteessa kampanjaan käytettyyn rahamäärään, luottamalla luovuuteen sekä word-of-mouth -metodiin, jotka pitävät kulut minimissä. Vaikka kyseiset metodit olivat alunperin tarkoitettu pienemmille yrityksille, käyttävät myös suuret monikansalliset yritykset niitä nykyään.
Minulta tiedusteltiin, että haluaisinko tehdä opinnäytetyöni erään projektin parissa, joka myöhemmin osoittautui Turku Kampus Upgradeksi. Lyhyesti selitettynä, ihmisiltä pyydettiin ideoita Kupittaan kampusalueen parantamiseen, ja parhaimmat ideat palkittiin. Sissimarkkinoinnin keinoja ei missään vaiheessa kampanjaa erikseen käsketty käyttämään, vaan rahoituksen niukkuuden takia niihin päädyttiin automaattisesti. Opinnäytetyön päämääränä on kriittisen analysoinnin kautta löytää keinoja käyttää sissimarkkinoinnin välineitä tehokkaammin markkinointikampanjassa ensi kerralla.
Minulta tiedusteltiin, että haluaisinko tehdä opinnäytetyöni erään projektin parissa, joka myöhemmin osoittautui Turku Kampus Upgradeksi. Lyhyesti selitettynä, ihmisiltä pyydettiin ideoita Kupittaan kampusalueen parantamiseen, ja parhaimmat ideat palkittiin. Sissimarkkinoinnin keinoja ei missään vaiheessa kampanjaa erikseen käsketty käyttämään, vaan rahoituksen niukkuuden takia niihin päädyttiin automaattisesti. Opinnäytetyön päämääränä on kriittisen analysoinnin kautta löytää keinoja käyttää sissimarkkinoinnin välineitä tehokkaammin markkinointikampanjassa ensi kerralla.