Pienyrityksen näkyvyys verkossa
Nieminen, Samuli (2017)
Nieminen, Samuli
Tampereen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704074415
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704074415
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantajalle Brodeerauspalvelu Anu, joka on brodeeraus- ja tekstiilipalveluja tarjoava yritys. Opinnäytetyössä tarkastellaan yrityksen näkyvyyteen vaikuttavia asioita sekä sitä, kuinka yritys voi parantaa näkyvyyttään verkossa sosiaalisen median avulla. Näkyvyydellä voidaan tarkoittaa sivujen sijoitusta hakukoneen hakutuloksiin tai sitä, kuinka helposti kävijä löytää verkkosivuille muuta kautta. Näkyvyyteen vaikuttaa muun muassa hakukoneoptimointi, linkitys, sivujen käytettävyys ja yrityksen toiminta sosiaalisessa mediassa.
Nykyaikana yritysten olemus verkossa on yhä tärkeämpää näkyvyyden ja asiakkaiden tavoittamisen kannalta. Myös sosiaalisella medialla on yhä enemmän vaikutusta uusien asiakkaiden tavoittamiseen sekä yrityksen löytyvyyteen. Tarkastelemme sosiaalisen median palveluista kolmea suosituinta; Facebook, Twitter ja LinkedIn. Lisäksi työssä käsitellään verkkosivujen hakukoneoptimointia, jonka avulla verkkosivujen näkyvyyttä voidaan parantaa hakukoneiden tuloksissa. Opinnäytetyön on tarkoitus tarjota toimeksiantajalle ja muille samankaltaisessa tilanteessa oleville yrittäjille tai yksityishenkilöille apua näkyvyyden lisäämiseksi.
Tiedonhaussa on käytetty kirjallisuutta, artikkeleita sekä verkosta löytyvää aiheeseen liittyvää materiaalia. Opinnäytetyössä tarjotaan lukijalle yleistä tietoa näkyvyydestä ja siihen vaikuttamisesta sekä syvempää tietoa sosiaalisessa mediassa esiintymiseen ja hakukoneoptimointiin.
Nykyaikana yritysten olemus verkossa on yhä tärkeämpää näkyvyyden ja asiakkaiden tavoittamisen kannalta. Myös sosiaalisella medialla on yhä enemmän vaikutusta uusien asiakkaiden tavoittamiseen sekä yrityksen löytyvyyteen. Tarkastelemme sosiaalisen median palveluista kolmea suosituinta; Facebook, Twitter ja LinkedIn. Lisäksi työssä käsitellään verkkosivujen hakukoneoptimointia, jonka avulla verkkosivujen näkyvyyttä voidaan parantaa hakukoneiden tuloksissa. Opinnäytetyön on tarkoitus tarjota toimeksiantajalle ja muille samankaltaisessa tilanteessa oleville yrittäjille tai yksityishenkilöille apua näkyvyyden lisäämiseksi.
Tiedonhaussa on käytetty kirjallisuutta, artikkeleita sekä verkosta löytyvää aiheeseen liittyvää materiaalia. Opinnäytetyössä tarjotaan lukijalle yleistä tietoa näkyvyydestä ja siihen vaikuttamisesta sekä syvempää tietoa sosiaalisessa mediassa esiintymiseen ja hakukoneoptimointiin.