Towards Value Orientation in Wärtsilä
Snickars, Jade (2017)
Snickars, Jade
Yrkeshögskolan Novia
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704265406
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704265406
Tiivistelmä
This thesis is about customer expectations within different product lifecycle stages in Wärtsilä, Finland. My main purpose was to make a map of the product lifecycle stages and to find out the external expectations within each lifecycle stage. The external expectations were mapped based on deep interviews with employees at Wärtsilä Marine Solutions and Wärtsilä Services.
My method can be characterized as a qualitative method with deep interviews. Despite that, I have also made a thorough literature inventory, journal inventory and I have had conversations with Wärtsilä employees for this study.
The result in this thesis is presented in both words and figures where you can see different customer expectations that Wärtsilä faces and have to handle. I am also presenting a list consisting of six points that is aimed to help Wärtsilä become a company that can call themselves a value oriented company. Detta lärdomsprov behandlar kundförväntningar inom olika produkt livscykelskeden vid Wärtsilä, Finland. Mitt huvudsyfte var att göra upp en karta på produkternas livscykelskeden och även att ta reda på externa förväntningar inom respektive livscykelskede. De externa förväntningarna kartlades genom djupintervjuer med anställda inom Wärtsilä Marine Solutions och Wärtsilä Services.
Min metod kan karakteriseras som en kvalitativ metod med djupintervjuer. I studien har jag därtill genomfört en grundläggande litteraturinventering, journalinventering samt samtal med anställda vid Wärtsilä.
Resultatet i detta lärdomprov presenteras i både ord och figurer där man kan se olika kundförväntningar som Wärtsilä ställs mot och ska hantera. Jag presenterar också en sex punkts lista som är menad att hjälpa Wärtsilä bli ett företag som kan kalla sig ett värde orienterat företag.
My method can be characterized as a qualitative method with deep interviews. Despite that, I have also made a thorough literature inventory, journal inventory and I have had conversations with Wärtsilä employees for this study.
The result in this thesis is presented in both words and figures where you can see different customer expectations that Wärtsilä faces and have to handle. I am also presenting a list consisting of six points that is aimed to help Wärtsilä become a company that can call themselves a value oriented company.
Min metod kan karakteriseras som en kvalitativ metod med djupintervjuer. I studien har jag därtill genomfört en grundläggande litteraturinventering, journalinventering samt samtal med anställda vid Wärtsilä.
Resultatet i detta lärdomprov presenteras i både ord och figurer där man kan se olika kundförväntningar som Wärtsilä ställs mot och ska hantera. Jag presenterar också en sex punkts lista som är menad att hjälpa Wärtsilä bli ett företag som kan kalla sig ett värde orienterat företag.