Luovuuden prosessi mainonnassa : irti luovuuden kahleista
Kesti, Niilo (2017)
Kesti, Niilo
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705107469
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705107469
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni käsittelen luovuuden prosessia: kuinka luovuus toimii, mitkä ovat sen vaiheet, ja kuinka ongelmatilanteista pääsee yli. Käsittelen aihetta mainonnan ja median näkökulmasta, mutta ydinajatukset ovat sovellettavissa myös muiden alojen yhteyteen. Pääpainona minulla on luovuuden prosessi, mutta avaamme myös mitä luovuudella ylipäätänsä tarkoitetaan.
Sain pohjan työlleni työskennellessä TBWA –konsernissa Helsingissä, Budapestissa sekä Varsovassa. Se on sekoitus kokemuksen kautta saatua ajattelua, sekä alan tunnettujen tekijöiden teoriaa, jonka päälle perustan oman kokemukseni. Jokainen meistä on luova. Se on taito, joka on opeteltalvissa ja harjoiteltavissa.
Työni on hyvä katsaus kaikille, jotka miettivät luovuuden roolia työssään tai opinnoissa. Nykyaikana taito soveltaa osaamista on lähes välttämätöntä miltein jokaisessa työssä, joten ymmärrys luovuudesta sekä prosessista sen taustalla antaa jokaiselle paremmat eväät pärjätä työelämässä ja opinnoissa.
Sain pohjan työlleni työskennellessä TBWA –konsernissa Helsingissä, Budapestissa sekä Varsovassa. Se on sekoitus kokemuksen kautta saatua ajattelua, sekä alan tunnettujen tekijöiden teoriaa, jonka päälle perustan oman kokemukseni. Jokainen meistä on luova. Se on taito, joka on opeteltalvissa ja harjoiteltavissa.
Työni on hyvä katsaus kaikille, jotka miettivät luovuuden roolia työssään tai opinnoissa. Nykyaikana taito soveltaa osaamista on lähes välttämätöntä miltein jokaisessa työssä, joten ymmärrys luovuudesta sekä prosessista sen taustalla antaa jokaiselle paremmat eväät pärjätä työelämässä ja opinnoissa.