MEASURING DEMAND IN A NEW MARKET : Using social media and homepage as tools
Mäkelä, Maarit (2017)
Mäkelä, Maarit
Centria-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705127834
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705127834
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia, kuinka yritykset voivat mitata kysyntää uudella markkinalla sosiaalisen median ja kotisivujen avulla. Opinnäytetyössä pyritään selvittämään kuinka sosiaalisen median ja kotisivujen avulla yritys voisi mitata kysyntää. Kun yritys pyrkii hakemaan kasvua uudelta markkinalta, on tärkeää aluksi selvittää potentiaalinen kysyntä. Opinnäytetyössä pyritään löytämään keinoja, kuinka netin avulla kysyntää voitaisiin mitata. Internetin avulla yrityksellä on mahdollisuus tavoittaa kohdennettu ostopersoona ja sisällön avulla on mahdollisuus saada reaktio. Opinnäytetyön tarkoituksena on löytää keinoja ja tapoja mitata näitä reaktioita.
Teoriapohjaksi haettiin tietoja kotisivuista, hakukonetoiminnosta, sosiaalisesta mediasta, sisältömarkkinoinnista sekä käyttäytymismalleista internetissä. Teoriapohjan perusteella nousi kysymyksiä, mitkä auttaisivat selvittämään vastauksen tutkimuskysymykseen. Näiden kysymysten avulla pystyin luomaan kehyksen tuloksia varten. Opinnäytetyö käyttää informaation etsimistä internetistä ja asiantuntijahaastattelua tutkimusmenetelminä.
Teoriapohjaksi haettiin tietoja kotisivuista, hakukonetoiminnosta, sosiaalisesta mediasta, sisältömarkkinoinnista sekä käyttäytymismalleista internetissä. Teoriapohjan perusteella nousi kysymyksiä, mitkä auttaisivat selvittämään vastauksen tutkimuskysymykseen. Näiden kysymysten avulla pystyin luomaan kehyksen tuloksia varten. Opinnäytetyö käyttää informaation etsimistä internetistä ja asiantuntijahaastattelua tutkimusmenetelminä.