Visuaalinen ilme ja sen rakentaminen : case: TopLine Media
Aurila, Erika (2017)
Aurila, Erika
Lahden ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705138020
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705138020
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoite oli tuottaa TopLine Medialle uusi visuaalinen ilme ja kotisivujen ulkoasu teoriaosuudessa opittua hyväksikäyttäen. Visuaalisen ilmeen suunnitteluun kuului logon uudistaminen ja värien sekä typografian valinta. Niiden käyttö määriteltiin graafisessa ohjeistossa.
TopLine Media on pieni lahtelainen monimediatuotantoyhtiö, jonka palvelut ovat täysin asiakaslähtöisiä. Verkkokoulutuspalvelut ovat yrityksen ykköstuote, jonka lisäksi tarjotaan erilaisia videotuotannon palveluja.
Teoriaosuus käsittelee brändin, arvon luomisen ja yrityksen visuaalisen ilmeen tärkeyttä ja tehtäviä yrityksen kannalta. Siinä käytiin läpi brändin tarkoitus, sen tehtävät ja merkitys yritykselle. Arvon luominen, kommunikoiminen ja kotiuttaminen liittyvät vahvasti brändiin ja sen luomiseen. Edellä mainittujen lukujen tavoite oli korostaa ja perustella yrityksen antaman ensivaikutelman ja jatkuvan arvon tuottamisen tärkeyttä. Ennen teoriaosuuden viimeistä, benchmarkkausta käsittelevää lukua paneudutaan visuaalisen ilmeen elementteihin ja graafiseen ohjeistoon. Visuaalinen ilme tuo yrityksen visuaalisen identiteetin esille johdonmukaisesti. Siitä esiteltiin tärkeimmät elementit: logo, värit ja typografia.
Lopputuotoksena yritykselle rakennettiin visuaalinen ilme, graafinen ohjeisto ja yhdenmukainen kotisivujen ilme.
TopLine Media on pieni lahtelainen monimediatuotantoyhtiö, jonka palvelut ovat täysin asiakaslähtöisiä. Verkkokoulutuspalvelut ovat yrityksen ykköstuote, jonka lisäksi tarjotaan erilaisia videotuotannon palveluja.
Teoriaosuus käsittelee brändin, arvon luomisen ja yrityksen visuaalisen ilmeen tärkeyttä ja tehtäviä yrityksen kannalta. Siinä käytiin läpi brändin tarkoitus, sen tehtävät ja merkitys yritykselle. Arvon luominen, kommunikoiminen ja kotiuttaminen liittyvät vahvasti brändiin ja sen luomiseen. Edellä mainittujen lukujen tavoite oli korostaa ja perustella yrityksen antaman ensivaikutelman ja jatkuvan arvon tuottamisen tärkeyttä. Ennen teoriaosuuden viimeistä, benchmarkkausta käsittelevää lukua paneudutaan visuaalisen ilmeen elementteihin ja graafiseen ohjeistoon. Visuaalinen ilme tuo yrityksen visuaalisen identiteetin esille johdonmukaisesti. Siitä esiteltiin tärkeimmät elementit: logo, värit ja typografia.
Lopputuotoksena yritykselle rakennettiin visuaalinen ilme, graafinen ohjeisto ja yhdenmukainen kotisivujen ilme.