Uusimmat viitteet

  • Työelämäharjoittelu Turun AMK:n kirjastoalan koulutuksen ja kirjaston yhteistyönä 

    Johansson, Maisa; Kulha, Taika; Suikkanen, Eija (AMKIT-konsortio, 2015)
    Syksyllä 2015 Turun AMK:n kirjastossa suorittivat harjoittelunsa kirjastoalan opiskelijat Taika Kulha ja Maisa Johansson. Yhtenä oppimistehtävänä oli työstää yhdessä Turun AMK:n kirjasto- ja tietopalvelun harjoittelijayh ...
  • Erasmus toi yhteen tutkimuksen palveluita tuottavia kirjastoja Euroopasta - Erasmus Staff Mobility Week "Research Support from Library" Bergenissä 

    Suikkanen, Eija (AMKIT-konsortio, 2016)
    Osallistuin Bergen University Collegen (BUC) kirjaston järjestämälle kv-viikolle 9.-13.5.2016, jona aiheena olivat kirjaston tarjoamat tutkimuksen palvelut (Erasmus Staff Mobility Week "Research Support from Library ...
  • Henkilökuntaviikolla Pariisissa 

    Janhunen, Merja (AMKIT-konsortio, 2015)
    Osallistuin Université Sorbonne Nouvellen (tunnetaan myös nimellä Paris III) järjestämälle Erasmus-henkilökuntaviikolle Ranskassa kesäkuussa. Viikolle osallistui kirjastohenkilökunnan lisäksi opintosihteereitä, opinto-ohjaajia, ...
  • Jytinää Norjassa : koulutusraportti Oslon Staff Mobility Weekilltä 17.-20.5.2015 

    Salo, Mikael (AMKIT-konsortio, 2015)
    Osallistuin Oslo and Akershus University College of Applied Sciencesin (HiOA) ja Oslo Universityn (OU) yhteistyössä järjestämälle Staff Mobility Weekille Oslossa toukokuussa. Oslon kolmipäiväisestä International Staff ...
  • Tutustumista tutkimuspalveluihin ja ideoita markkinointiin : viikko Valenciassa 

    Tiittanen, Liisa (AMKIT-konsortio, 2015)
    Osallistuin Universitat Politècnica de Valèncian (UPV) järjestämälle Erasmus-henkilökuntaviikolle viime huhtikuussa keväisessä Espanjassa. Sain mahdollisuuden tutustua kahteen erilaiseen kampukseen, UPV:n laajoihin ...
  • International trainees pick up challenges and win 

    Isomäki, Pauliina (AMKIT-konsortio, 2014)
    Two German trainees worked at Turku University of Applied Sciences Library in autumn 2013. They worked at customer service and held Nelli info sessions for TUAS international students. Their experiences as trainees and the ...
  • Promoting Non-Formal Learning Mobility in the Field of Youth 

    Kettunen, Juha (World Academy of Science, Engineering and Technology, 2017)
    The purpose of this study is to develop a framework for the assessment of research and development projects. The assessment map is developed in this study based on the strategy map of the balanced scorecard approach. The ...
  • Media Choice in Multicultural Business Interactions 

    Varhelahti, Mervi; Joshi, Marjo; Mikkilä-Erdmann, Mirjamaija; Pérez-Sabater, Carmen (Department of Language and Business Communication, Aarhus School of Business, Aarhus University, 2017)
    The aim of this study was to identify which media is chosen for Computed-mediated Communication (CMC) in multicultural business interactions when the main language of communication is English as a lingua franca. The second ...
  • Evaluation of Top-down and Bottom-up Leadership Development Programs in a Finnish Company 

    Skarp, Kati; Varis, Keijo; Kettunen, Juha (World Academy of Science, Engineering and Technology, 2017)
    The purpose of this paper is to examine and evaluate the top-down and bottom-up leadership development programs focused on human capital that improve the performance of a company. This study reports on the external top-down ...
  • Promoting Innovation Pedagogy in a Capacity Building Project in Indonesia 

    Kettunen, Juha (World Academy of Science, Engineering and Technology, 2017)
    This study presents a project that tests and adjusts active European learning and teaching methods in Indonesian universities to increase their external impact on enterprises and other organizations; it also assesses the ...
  • In-beam γ-ray spectroscopy of low- and medium-spin levels in 211Po 

    Slotte, J. M. K.; Granholm, Patric; Öhman, R.; Lönnroth, T.; Juutinen, S.; Suhonen, J.; Jones, P. M.; Julin, R.; Pakarinen, J.; Rahkila, P.; Scholey, C.; Sorri, J.; Uusitalo, J. (American Physical Society, 2017)
    The structure of the low- and medium-spin levels of the 211Po nucleus have been studied with in-beam γ-ray spectroscopy with the 208Pb(α,n)211Po fusion-evaporation reaction. The level scheme was further extended with levels ...
  • Kuvataidetta kirjastossa 

    Isomäki, Pauliina (AMKIT-konsortio, 2015)
    Rebekka Muntola on kuvataiteilija, joka valmistui Turun Taideakatemialta keväällä 2015. Antero Paavola on piirtäjä ja kuvataiteen lehtori, joka on opettanut piirustusta Taideakatemialla 24 vuotta. Paavola on järjestänyt ...
  • Different grain grinding methods affect detection of Fusarium graminearum DNA and mycotoxins 

    Yli-Mattila, Tapani; Rämö, Sari; Hussien, Taha; Rauvola, Marion; Hietaniemi, Veli; Kaitaranta, Jukka (Firenze University Press, 2017)
    Fusarium graminearum is the most important deoxynivalenol (DON) producing species in northern Europe and Asia. The highest DON levels in Finland have been found in oat grain, and DNA levels of F. graminearum are in agreement ...
  • Developing Learning in Organizations with Innovation Pedagogy Methods 

    Konst, Taru (World Academy of Science, Engineering and Technology, 2017)
    Most jobs include training and communication tasks, but often the people in these jobs lack pedagogical competences to plan, implement and assess learning. This paper aims to discuss how a learning approach called innovation ...
  • Uusi pedagogiikka : teknologia avustaa, opettaja ohjaa, opiskellaan yhdessä 

    Mikkola, Hannele (Suomen tieteellinen kirjastoseura, 2014)
    ITK-päivät, Interaktiivinen tekniikka koulutuksessa, järjestettiin jo 25. kerran. Liki 2000 opetusteknologiasta ja TVT:n opetuskäytöstä kiinnostunutta opetuksen ym. asiantuntijaa kokoontui huhtikuussa Hämeenlinnan Aulangolle ...

Näytä lisää