Kotivideomarkkinat : Historia, markkinointi ja kulutustottumukset
Pienimäki, Jarkko (2017)
Pienimäki, Jarkko
Centria-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705249971
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705249971
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä esitetään katsaus kotivideomarkkinoiden historiaan, markkinointiin ja kulutustottu-muksien selvittämiseen eri kuluttajaryhmien välillä. Työssä käydään läpi kotivideomarkkinoiden his-toriaa ja sitä millä tavalla markkinat ovat kehittyneet viimeisen neljän vuosikymmenen aikana.
Työssä käydään läpi perinteisen ja digitaalisen markkinoinnin periaatteita, ja millä tavalla kotivideo-markkinoilla on hyödynnetty erilaisia markkinoinnin periaatteita. Työssä käydään läpi tutkimuksen te-kemisen ja analysoinnin teoriaa.
Kyselyssä otettiin vertailuun kolme ryhmää: opiskelijat, opettajat ja kotiteatteriharrastajat. Tutkimuk-sessa on vertailtu ryhmien välisiä kulutus- ja katselutottumuksia. Tutkimuksessa on myös kartoitettu millä tavalla internet ja suoratoistapalvelut ovat muuttaneet kuluttajien kulutustottumuksia ja -tapoja.
Työssä käydään läpi perinteisen ja digitaalisen markkinoinnin periaatteita, ja millä tavalla kotivideo-markkinoilla on hyödynnetty erilaisia markkinoinnin periaatteita. Työssä käydään läpi tutkimuksen te-kemisen ja analysoinnin teoriaa.
Kyselyssä otettiin vertailuun kolme ryhmää: opiskelijat, opettajat ja kotiteatteriharrastajat. Tutkimuk-sessa on vertailtu ryhmien välisiä kulutus- ja katselutottumuksia. Tutkimuksessa on myös kartoitettu millä tavalla internet ja suoratoistapalvelut ovat muuttaneet kuluttajien kulutustottumuksia ja -tapoja.