Marknadsföringsautomation för ett import- och försäljningsföretag av industriprodukter - En plan för TECA OY
Rantanen, Jens (2017)
Rantanen, Jens
Yrkeshögskolan Arcada
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705239731
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705239731
Tiivistelmä
Markkinoinnin automaatioon liittyy tekniikoita, strategioita ja työnkulkuja, joiden avulla yritykset voivat tehostaa, automatisoida ja mitata markkinoinnin tehokkuutta ja vahvistaa eri digitaalisten kanavien myynninedistämisprosesseja. Opinnäytteen tavoit-teena on kehittää ja muokata suunnitelma markkinoinnin automaatiolle. Kehitetty suunnitelma perustuu lähdekirjallisuuden kattavaan arviointiin sekä tilaajayrityksen sisäisiin havaintoihin. Kehitetty suunnitelma esitettiin opinnäytteen tilaajayrityksen johtoryhmälle kohderyhmähaastattelussa. Kohderyhmä koostui neljästä vastaajasta: tilaajayrityksen toimitusjohtaja, huoltopäällikkö, myyntipäällikkö ja markkinointipääl-likkö. Suunnitelma kuvastaa tilaajayrityksen tarpeita ja edellytyksiä liittyen markki-noinnin automaatioon. Keskeisiä aiheita suunnitelman luomisessa olivat CRM, sähkö-postimarkkinointi, inbound markkinointi, kampanjasivut ja sisältömarkkinointi. Suun-nitelma kehitettiin SOSTAC mallin avulla. Mallilla järjestettiin tarvittavat tiedot suun-nitelman kehittämiseen. Suunnitelma sisältää eri toimintaprosesseja: Automaattisen työnkulun prosessi, Lead nurture prosessi, Drip-kampanjan prosessi sekä optimoidun työnkulun prosessi. Kohderyhmähaastattelun perusteella kartoitettiin suosituksia tilaajayrityksen digitaalisen markkinointistrategian jatkokehitykseen.